یزدی‌ها در پارک آزادگان سفره هفت‌سین پهن می‌کنند

no-thumbs

مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد از برپایی سفره‌های هفت‌سین در پارک آزادگان یزد توسط مردم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا پیرنیا  با اشاره به برنامه‌های متنوع و متعدد سازمان فرهنگی،‌ ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد در آستانه ایام نوروز اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که به طور قطع برای مردم جذابیت دارد، مسابقه برپایی سفره‌های هفت‌سین است.

وی با اشاره به اینکه سفره هفت‌سین نماد عشق، وفاداری، دوستی، محبت و سلامتی است، عنوان کرد: بر این اساس چیدمان سفره هفت‌سین از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیرنیا ادامه داد: بر این اساس مسابقه‌ای بین خانواده‌های یزدی برگزار شده که طی آن هر خانواده در روز ۲۷ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در پارک آزادگان یزد سفره هفت‌سین خود را می‌گستراند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد بیان کرد: به هفت سفره برتر جوایزی اهدا می‌شود و امیدواریم مردم حضوری بانشاط در این مسابقه داشته باشند.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان پرداخت و اظهار داشت: برپایی نمایش و سرود خیابانی، برگزاری مسابقات ورزشی در پارک‌ها، برپایی برنامه ویژه جشن آرزوها و … از جمله این برنامه‌ها است.

پیرنیا تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در بین گردشگران نوروزی نیز به سمت برنامه‌های تشویقی از جمله اعطای چادر رفته‌ایم و این اقدام در مسجد جامع یزد انجام خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در مجموع ۱۸۰ برنامه در فضای آزاد برگزار می‌شود و تلاش شده روحیه نشاط و شادابی در سطح شهر ملموس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ و گویش مردم یزد عنوان کرد: تلاش شده نه تنها گویش بلکه تمام فرهنگ غنی مردم یزد را در قالب کتاب و لوح فشرده در اختیار گردشگران قرار دهیم و در این راستا از آثار ارزشمند بزرگان تاریخ و ادبیات این استان نظیر مهدی آذریزدی، ایرج افشار و … استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات در این سازمان قائم به شخص نیست و هیأت اندیشه در این سازمان راه‌اندازی شده و کوچک‌ترین برنامه‌های این سازمان در اتاق فکر بررسی می‌شود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..