نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در یزد

no-thumbs

رئیس هیأت مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در فروردین‌ماه سال 86 در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز،امیرحسین رادمنش در نشستی خبری با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیران مدرسه‌ساز در استان یزد از حدود دو دهه پیش اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ خیر مدرسه‌ساز در قالب این مجمع فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سابقه ساخت مدارس خیرساز در استان یزد به بیش از ۱۵۰ سال پیش باز می‌گردد، عنوان کرد: نخستین مدرسه خیرساز استان یزد متعلق به بیش از ۱۵۰ سال پیش در شهرستان میبد است.

رادمنش با اشاره به نیاز استان یزد به حضور خیران مدرسه‌ساز و مشارکت آنها در این امر مهم خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از ۸ هزار و ۸۰۰ کلاس درس موجود در استان یزد که بالغ بر ۲۰۳ هزار دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند، فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد بیان کرد: برای نوسازی این تعداد کلاس درس به بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: برای بازسازی کلاس‌های فرسوده به مشارکت دولت نیاز داریم و در صورتی که ۵۰ درصد این مبلغ توسط دولت پرداخت شود، ۵۰ درصد دیگر نیز توسط خیران تأمین خواهد شد.

رادمنش همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد شهرک‌های جدید و سایت‌های مسکن مهر، نیاز به مدارس جدید نیز وجود دارد که در این رابطه نیازسنجی ۶۰ باب مدرسه در مناطق مختلف استان یزد انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مدارسی که در روستاها بلااستفاده مانده است، نیز تأکید کرد: این امکان وجود دارد که با جلب رضایت خیران این فضاها در صورت عدم نیاز به مدرسه به مکان‌های رفاهی برای جامعه فرهنگیان تبدیل شود.

رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در یزد خبر داد و اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۱ برگزار می‌شود و هزار خیر مدرسه‌ساز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین هدف این مجمع، جلب مشارکت مردم است، اظهار امیدواریم کرد: با مشارکت خیران و اقشار مختلف مردم دیگر شاهد وجود مدرسه فرسوده در سطح استان یزد نباشیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..