حجم زباله‌های یزد در روزهای پایانی سال به ۲ برابر می‌رسد

به گزارش یزدی نیوزشهردار یزد گفت: حجم زباله‌های جمع‌آوری شده یزد در روزهای پایانی سال نسبت به روزهای معمول به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.
 محمدرضا عظیمی زاده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: در شهرداری یزد از دو ماه قبل ستاد تسهیلات سفر و برنامه‌های نوروزی را تشکیل دادیم و مجموعه‌های مختلف در شهرداری حضور پیدا کردند تا شهر یزد در ایام نوروز یک شهر آماده و محیا هم برای شهروندان یزدی و هم برای گردشگران باشد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه شرح وظایف گسترده‌ای تنظیم و به مجموعه‌های مختلف ابلاغ شد، گفت: از جمله این وظایف می‌توان به ساماندهی رفت و روب معابر، آسفالت شهری، معابر و دیوارها، نظافت ورودی شهر، ساماندهی دستفروش‌ها و سد معبر اشاره کرد.

شهردار یزد ادامه داد: برنامه‌ریزی برای فضاسازی شهر در ایام نوروز، اقامت مسافران در پارک‌ها، توزیع نقشه و لوح فشرده اطلاعات گردشگری یزد، ساماندهی حمل و نقل عمومی و وجود کشیک و تاکسی در راه آهن، فرودگاه، ترمینال و مبادی‌های ورودی شهر از دیگر وظایفی است که برای ستاد نوروزی یزد در نظر گرفته شده است.

عظیمی زاده با بیان اینکه در ارتباط با نظافت شهر اقدامات قابل توجهی برای استقبال از نوروز انجام شده، گفت: نظافت بافت تاریخی به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در ایام پایان سال میزان جمع‌آوری زباله در سطح شهر یزد به نسبت روزهای دیگر سال ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند به گونه‌ای که اگر به صورت متوسط ما روزانه ۳۰۰ تن زباله در یزد جمع‌آوری می‌کنیم در ایام پایانی سال این میزان به ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن در روز می‌رسد.

شهردار یزد به ضرورت تفکیک زباله در یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این اقدام هم در منازل و توسط مردم و هم در کارخانه کمپوست یزد انجام می شود ولی لازم است که فرهنگ‌سازی مناسب‌تر و بیشتری در این زمینه انجام شود.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..