استقرار ایستگاه های سلامت در ۷ نقطه استان یزد

no-thumbs

دبیر اجرایی کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست نوروز استان یزد از استقرار ایستگاه سلامت در هفت نقطه استان خبر داد و گفت: تمام پایگاه های جاده ای و شهری و مرکز فوریتهای پزشکی استان برای خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات نوروز، آماده باش هستند.

به گزارش یزدی نیوزاحمد دهقان با بیان اینکه این ایستگاهها فعالیت خود را از ۲۹ اسفندماه آغاز می کنند افزود: ایستگاههای یاد شده شامل عقدا، رباط پشت بادام، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بافق، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خاتم، ابرکوه و یزد است.
وی اظهار کرد:ایستگاه های سلامت با حضور کارشناس حوزه سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی و با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات مورد نیاز مستقر می شوند.
وی تصریح کرد: از مجموع ۴۲ پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد ۲۷ پایگاه جاده ای، ۱۵ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای روستایی با بهره مندی از ۶۲ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد و ۲۵۶ تکنسین در آماده باش کامل بسر می برند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد اظهار داشت: در نوروز ۹۶ برای نخستین بار، اورژانس هوایی استان با توان فنی و عملیاتی بالا، در حوادث ترافیکی دسته جمعی و بروز حادثه، خدمات رسانی به آسیب دیدگان را انجام می دهد و تاکنون از مجموع ۱۰ ماموریت اورژانس هوایی استان، تعداد ۱۶ مصدوم به مراکزدرمانی شهر یزد منتقل شده اند.
دهقان گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته مطرح کنند.
در هر چهار کیلومتری جاده اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس است تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان را ۴۲ مورد است که از این تعداد ۱۱ پایگاه شهری و بقیه جاده ای است.
پایگاههای موجود با ۶۲ خودرو آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد، ۱۰ موتور آمبولانس و ۲۵۶ نیروی تکنسین به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
استان یزد با یک میلیون و ۸۰ هزارنفر در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد و همه ساله در ایام نوروز، میزبان دهها هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..