انتقال آب از بهشت‌آباد منتفی شد؛

بررسی گزینه‌های جایگزین انتقال آب به یزد

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: اگر مسئولان کشور تصمیمی غیر از انتقال آب از مسیر بهشت‌آباد بگیرند، ما نیز به همین منوال کار را دنبال می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا رضازاده، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره برخی مخالفت‌های زیست محیطی با انتقال آب از  مسیر بهشت آباد اظهار داشت: از ابتدای ورود به بحث انتقال آب از طریق سد بهشت آباد برای تامین آب شرب تعدادی از مراکز جمعیتی کشور مانند یزد، کرمان و اصفهان، گزینه‌های مختلف جایگزین را بررسی و معرفی کردیم اما در حال حاضر با توجه به شرایط جدید این نگرش به وجود آمده که برای تامین آب شرب این مراکز جمعیتی راه های دیگری به غیر از گزینه سد بهشت آباد تعیین شود.

وی افزود: اگر مسئولین کشور تصمیمی غیر از انتقال آب از مسیر بهشت آباد بگیرند، ما نیز به همین منوال کار را دنبال می کنیم.

رضازاده تصریح کرد: از آنجا که هنوز مطالعات به نتیجه قطعی نرسیده و فقط مطالعات آن منعکس شده است، اگر بنا بر این باشد که از نقاط دیگری تامین آب صورت گیرد؛  سد بهشت آباد منتفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر طرحی در هر جای کشور که دست اندازی به طبیعت را در پی دارد قطعا تاثیرات زیست محیطی دارد  و باید تبعات آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، پیش از این نیز وزیر نیرو با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش تغییرات اقلیمی در جنوب کشور از توقف برنامه برای احداث بیش از ۵۰ سد خبر داده و گفته بود: در راستای تجدید نظر فعالیت های سازه ای آب با توجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی فعلا با احداث بیش از ۵۰ سد مخالفت کردیم.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..