حمایت معنوی از ۴۱۰۰ دانش آموز ایتام در یزد

no-thumbs

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به حمایت معنوی و آموزشی از ۴۱۰۰ دانش آموز ایتام خبر داد و گفت: ۳۸۰۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.

به گزارش یزدی نیوزعلی دهقان بهابادی، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این معاونت شامل خدمات رفاهی، ساماندهی و ارتقای کیفیت نیروی انسانی، توسعه زیرساخت ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: تمام تقسیمات آموزشی، رفاهی، مالی و … باید منجر به کیفیت شود و همه ما باید در جهت عزت و سربلندی و احترام معلمان به عنوان معماران آینده ایران اسلامی و دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی خدمت کنیم.
دهقان افزود: تالار فرهنگیان، خانه معلم شهید دادرس، زائر سرای مشهد، مرکز درمانی کلینیک فرهنگیان یزد، مرکز آموزشی رفاهی شهید مرشد، مرکز رفاهی شهرستان بافق و خاتم، مراکز درمانی شهرستان های مهریز، اردکان، میبد و مراکز رفاهی ییلاقی مهریز و تفت از مراکز رفاهی فرهنگیان در این استان هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه استان یزد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی بویژه فرهنگیان است گفت: شاخصه اصلی حسن خلق و مهمان نوازی و خوشرویی باید باشد.

حمایت معنوی از 4100 دانش آموز ایتام در یزد/تجهیز 3800 کلاس برای اسکان نوروزی

دهقان افزود: علاوه بر مراکز رفاهی و خانه های معلم، سه هزار و ۸۰۰ کلاس در قالب ۴۲۷ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ پایگاه شامل دو پایگاه در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها و ۱۲۰۰ نفر کار پذیرش و ثبت نام مسافران را برعهده دارند.
دهقان ظرفیت فراهم شده برای مسافران در این ایام را روزانه ۲۵ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: پیش بینی می شود ۶۵ هزار خانوار و ۶۵۰ هزار نفر در ایام عید اسکان داده شوند.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:  در این زمینه ۱۰۰ کلاس ویژه دارای امکانات تخت، فرش، پتو، بالشت، تلویزیون و یخچال فراهم شده و بقیه در کلاس های نوع الف دارای تجهیزاتی همچون یخچال، تلویزیون، بالشت، فرش و پتو در هر اتاق و دوش آب گرم و در کلاس های نوع ب دارای تجهیزاتی همچون فرش، پتو و بالشت داخل اتاق و یخچال و تلویزیون به صورت مشترک است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از اسکان به صورت اینترنتی است و ثبت نام از ۵ اسفند آغاز شده گفت: اسکان مسافران از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
دهقان یادآور شد: پذیرش مسافران در اولویت نخست فرهنگیان و بعد از آن کارمندان سایر دستگاهها و در صورت ظرفیت خالی به دیگر اقشار جامعه ارائه می شود.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کلاس ویژه جهت فرهنگیان شبی به مبلغ ۲۸ هزار تومان، الف ۲۴۵۰۰ تومان، کلاس ب ۱۸ هزار تومان  و جهت نیروهای لشکری و کشوری کلاس ویژه شبی ۵۵ هزار تومان، کلاس الف، ۴۲ هزار تومان و کلاس ب ۳۵ هزار تومان و برای مشاغل آزاد و عموم مردم کلاس الف ۶۶ هزار تومان، کلاس ب ۵۱ هزار تومان است.
به گفته وی تامین منابع جهت حمایت از دانش اموزان نخبه، علمی، فرهنگی و هنری و قرآنی ۳۰۰ میلیون تومان و تامین منابع برای حمایت آموزشی و معنوی از ۴ هزار ۱۰۰ دانش آموز ایتام، تامین منابع برای برگزاری اردوهای راهیان نور به مبلغ افزون ۱۲۰ میلیون تومان از خدمات ارائه شده در حوزه دانش آموزی بوده است.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..