۵۵برنامه به مناسبت هفته شهدا در یزد

no-thumbs

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا در استان ۵۵برنامه برگزار می شود که سال گذشته ۲۲برنامه در همین راستا برگزار شده واین تعدا د برنامه نشان از ترویج فرهنگ ایثاروشهادت در جامعه می باشد .

به گزارش یزدی نیوزاحمد ابراهیمی به مناسبت بزرگداشت اظهارداشت: این روز در مردادماه ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد. عظمت و اقتدار امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، تلاش رزمندگان و صبر خانواده شهدا، جانبازارن و ایثارگران می باشد.

وی به سنت حسنه «کاشت درخت به یاد هر شهید» بمناسب تقارن این ایام با هفته منابع طبیعی برای چهارمین سال متوالی در استان اشاره کرد و افزود : افتتاح دفتر موسسه پیام آوران ایثار به مسئولیت سردار فرهنگ‎‎دوست از فرماندهان دفاع مقدس و مدیر کل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهدا و همچنین کنگره شهدای جامعه پزشکی که امروز با حضور وزیر بهداشت در استان برگزار شد، ذکر کرد.

ابراهیمی از طرح سپاس در قالب سرکشی از خانواده شهدا نام برد و گفت: این برنامه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام است، به ابتکار بنیاد شهید استان از ۲۰ سال قبل در استان در حال برگزاری است و استان یزد از این لحاظ در رده اول استان‎‎های کشور قرار دارد.

این مسئول برگزاری مسابقات قران به صورت شهرستانی در سراسر استان را از دیگر برنامه‎‎های این ایام ذکر کرد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان، برگزاری همایش شکوه ایثار به منظور تکریم مادران و همسران شهدا با توجه به تقارن ۲۲ اسفندماه با وقات ام‏‏ ‎‎ البنین(س) و برگزاری شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم از برنامه‎های این هفته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همچنین از آغاز واگذاری برخی خدمات بنیاد به دفاتر پیشخوان دولت در راستای برون‎‎سپاری خدمات این بخش در این ایام خبر داد و گفت: این اقدام با واگذاری خدمت گواهی‎‎های عمومی از طریق ۶۳ دفتر پیشخوان دولت در استان آغاز و تا پایان سال به هفت خدمت و تا پایان سال آینده به ۲۷ خدمت افزایش خواهد یافت.

ابراهیمی از برگزاری ۱۲۰۰ یادمان شهدا در استان خبرداد وتصریح کرد :  یزد از این نظر در کشور سرآمد دیگر استانها می باشد و ارتقای کیفیت برگزاری این یادمان‎‎ها از برنامه‎‎های در دست اقدام بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان ساخت: ساماندهی گلزار شهدا از اولویت‌های این نهاد است و در استان یزد ن ۳۲۷ گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی وجود دارد و تاکنون کار ساماندهی ۱۹۷ گلزار شهدا به پایان رسیده که ۱۶ طرح آن مربوط به سال جاری بوده است

وی از تخصیص کد شناسامه و رمز ورود برای تمام ایثارگران استان خبر داد وافزود: از سال آینده کارت شناسایی ایثارگران از طریق این شناسه توسط سایت ایثار انجام خواهد شد.

ابراهیمی برگزاری همایش پیاده‎روی خانوادگی و دوچرخه‏‏سواری و رونمایی از تصاویر شهدا در بلوار شهید دشتی شهر یزد به همت شهردای حمیدیا را از دیگر برنامه‎‎های هفته بزرگداشت شهدا در استان ذکر کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا خاطرات بسیاری از دوران دفاع مقدس و ویژگی‌های شهدا دارند، افزود: با راه‌اندازی استودیو شاهد، تاکنون ۳۰۰ مصاحبه از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ضبط شده و خاطره‌نگاری و ثبت تاریخ شفاهی از این طریق انجام شده است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..