ادعای یک مقام مسئول:

هر ۱.۸ روز در یزد یک واحد تولیدی راه اندازی شده است

از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هر 1.8 روز یک راه اندازی تولیدی شامل 705 پروانه بهره برداری صنعتی و هر روز 9 اشتغال صنعتی جدید در این استان ایجاد شده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان یزد گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هر ۱.۸ روز یک راه اندازی تولیدی شامل ۷۰۵ پروانه بهره برداری صنعتی و هر روز ۹ اشتغال صنعتی جدید در این استان ایجاد شده است.

محمدرضا علمدار یزدی در نشست شورای اطلاع رسانی روابط عمومی های صنعت و معدن استان یزد که با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت برگزار شد گفت: استان یزد دومین استان معدنی ، چهارمین استان صنعتی کشور و هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی کشور است.
وی افزود: ۳هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: این استان ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی از لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
علمدار یزدی یادآور شد: هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را از لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون تن ذخیره را دارد.
وی همچنین با اشاره به تامین ۵۰ درصد خوراک فولاد کشور در این استان تصریح کرد: استان یزد بزرگترین معدن سرب و روی کشور و خاورمیانه را دارد.
این مسئول درباره وضعیت صادرات استان یزد هم گفت: در ۱۴ سال گذشته رشد صادرات کشور ۸۰۰ درصد بوده در حالی که رشد صادرات استان یزد در این مدت ۲ برابر یعنی هزار و ۶۰۰ درصد بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در عین با بیان اینکه تمام صادرات این استان محصولات غیرنفتی است ، افزود: در ۲ سال گذشته ۴۰۷ قلم کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار به وزن ۳.۵ میلیون تن از این استان به ۹۳ کشور دنیا صادر شده است.
علمدار درباره وضعیت فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هم گفت: از ابتدای تشکیل این کارگروه ۳۵ جلسه کارگروه اصلی ، ۵۱۷ کمیته تخصصی وفرعی تشکیل شده و هزار و ۹۳۰ پرونده بررسی شده و ۲ هزار و ۹۷۹ مصوبه داشته ایم.
وی درباره تسهیلات رونق تولید اظهار کرد: از ۱۶۰هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۷۵۰۰ واحد صنعتی و تکمیل واحدهای بالای ۶۰ درصد در کشور اختصاص یافته که سهم استان از این مبلغ در ابتدای کار چهار هزار و ۶۰۰میلیارد ریال بود اما با رایزنی ها و نیز با توجه به ظرفیت های استان در جذب سرمایه و ایجاد اشتغال ، این عدد به ۱۱ هزار میلیارد ریال رسید.
وی افزود: در این بخش ، استان یزد با پرداخت هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه رونق تولید (بهین یاب ) و به صورت مستقیم و از سوی بانک ها در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
مدیرکل صنعت و معدن استان یزد بابیان اینکه وضعیت ایجاد واحدهای تولیدی جدید و اشتغال جدید در این استان مطلوب بوده است ادامه داد: برای ایجاد هر روز ۹ اشتغال جدید صنعتی در این استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی شده است.
بعد از این جلسه مشاور وزیر صنعت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت در ادامه سفر یک روزه به استان یزد از دو واحد تولیدی ایساتیس و کاشی مسعود یزد نیز بازدید کرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..