آغاز طرح نهالکاری در منطقه گودگوار بافق

no-thumbs

طرح نهالکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد در منطقه گودگوار بافق آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزطرح نهال کاری منطقه بیابانی گودگوار بافق برای جلوگیری از فرسایش بادی – خاکی در مساحت ۱۰۰ هکتار و با صرف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام می شود.
محمدرضا اخوندی مدیر کل منابع طبیعی یزد در این مراسم گفت: برای ادامه طرح بیابانزدایی منطقه گود گوار اعتبار مذکور از محل اعتبارات ملی اختصاص داده شده است.
وی افزود: این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد در راستای طرح بیابان زدایی در منطقه گودگوار شهرستان بافق است.
این مسوول میزان طرح بیانبان زدایی شهرستان بافق را تاکنون حدود یکهزار و ۴۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: باتوجه به سطح عملیاتی که در چند سال اخیر انجام شده، میزان ریزگردها و گرد و غبار این شهرستان به مقدار زیادی کاهش یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد به وزش باد و برداشت ریزگردها در شهرستان بافق اشاره کرد گفت: عملیات تثبیت خاک، تأثیر بسزایی در کنترل فرسایش باد منطقه داشته و هرسال عملیات بیابان زدایی این منطقه در قالب طرح های ملی در نظر گرفته می شود.
طرح نهال کاری با حضور امام جمعه، فرماندار بافق و جمعی از مسوولان محلی و مردم علاقه مند به طبیعیت در منطقه گودگوار بافق انجام شد.
منطقه گودگوار با وسعت ۵.۵ میلیون هکتار و پنج کیلومتر فاصله، از کانون های بحرانی فرسایش بادی شهر بافق است که بیابان زدایی آن در دستور کار قرار دارد و هر سال بر تعداد نهال های کاشت شده در این منطقه افزوده می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..