یک عضو شورای شهر:

شهر یزد، کلکسیونی از انواع دست‌فروشان و متکدیان

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر یزد، ‌گفت: متأسفانه شهر یزد به کلکسیون انواع دست‌فروشان و متکدیان تبدیل شده است.

به گزارش یزدی نیوز«مرتضی شایق» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شد، در مورد بحث متکدیان در سطح شهر، اظهار کرد: متأسفانه شهر یزد به کلکسیون انواع دست فروشان و متکدیان تبدیل شده است.

وی عدم مدیریت مناسب شهری را مهمترین دلیل ایجاد این معضل در یزد دانست و بیان کرد: تا زمانی که فضا برای فعالیت تکدی‌گری در نقاط مختلف شهر فراهم باشد آمار متکدیان یزد روز به روز افزایش خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان و دست اندرکاران مدیریت شهری، گفت: مسئولان باید سعی کنند خود و معاونین به طور مستمر نقاط مختلف شهر یزد را با پای پیاده طی کنند و وضعیت رفاهی، خدماتی و معیشتی اقشار مختلف جامعه را شخصا مورد ارزیابی قرار دهند.

شایق با اشاره به وجود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی پنهان در سطح شهر، افزود: پیاده‌روی مسئولان در سطح شهر از بسیاری از مسائل و معضلات شهری پرده بر می دارد و آنها را مجبور به حل و فصل معضلات خواهد کرد.

وی در ادامه دستفروشی و تکدی گری در تقاطع‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر را خلاف قانون عنوان کردو و گفت: شهرداری باید به کمک نیروی انتظامی، فرمانداری و بهزیستی بیش از پیش نسبت به جمع‌آوری متکدیان احساس مسئولیت کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌‍‌های مستمر و همیشگی در حوزه جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر یزد، خاطرنشان کرد: حضور متکدیان چهره شهر را برای ایام عید زشت کرده است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..