با حضور دختران دانش آموز برگزار شد

مراسم درختکاری در شهرک صنعتی مهریز

مراسم درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان مهریز و تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی صبح امروز در ورودی شهرک صنعتی مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، علی نقیبی معاون فنی شرکت در این مراسم که دانش اموزان یکی از دبیرستان های دخترانه شهرستان مهریز حضور داشتند، با اشاره به نقش و اهمیت ایجاد فضای سبز در شادابی و طراوت جامعه گفت: همه افراد باید در غرس نهال و حفاظت از درختان و منابع طبیعی موجود جدیت داشته باشند .

نقیبی اظهار داشت: دین و مکتب حیاتبخش اسلام در آیات متعدد و همچنین در سیره ائمه اطهار (ع) آمده که باید در کاشت درخت و نگهداری از آن همه احساس وظیفه کنند .

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین و مقررات بایستی ۱۰ درصد از فضای شهرکهای صنعتی به فضای سبز اختصاص یابد اظهار داشت: تاکنون ۱۸۲ هکتار از سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد را فضای سبز تشکیل می دهد.

نقیبی تصریح کرد: طی سال جاری بالغ بر ۸ هکتار از مساحت شهرکها و نواحی صنعتی استان به فضای سبز اختصاص یافته است و همچنین بیش از ۳ هکتار بوستان صنعتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نزدیک به ۴۲۰۰ درخت و ۲۸۰۰ درختچه در شهرکها و نواحی صنعتی استان کاشته شده است.

گفتنی است، طی مراسم صبح امروز فضای سبزی به نام پارک خلیج فارس در ورودی شهرک صنعتی مهریز به مساحت ۲ هزار متر مربع درختکاری و اماده بهره برداری شد.

شایان ذکر است در این مراسم مشاور بانوان شرکت حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..