مسابقات ملی قران ویژه مهاجران افغانی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمسابقات ملی حفظ کل و قرائت قران ویژه مهاجران افغانستانی همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره افغانستان‌شناسی به میزبانی یزد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدعلی صالحی» معاون فرهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور در مورد این مسابقات اظهار کرد: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگانی از ۱۴ استان کشورمان در دو رشته‌ حفظ کامل و قرائت قران شرکت داشتند که در نهایت در بخش حفظ، «بنامین رسولی» تبعه‌ی افغانی ساکن در استان گلستان رتبه اول را کسب کرد و «نجم‌الدین عادلی» روشندلی از استان اصفهان و «علیرضا مرادی» از استان تهران به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در مسابقات قرائت قران نیز در پایان، «سید مرتضی علوی» از خراسان رضوی، «عنایت الله عصمت‌یار» از استان یزد و «هدایت الله عصمتی» از استان تهران به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خد اختصاص دادند.

به گفته حجت الاسلام صالحی، برگزاری این مسابقات باعث تشویق اتباع افغانی فعال در حوزه قران خواهد شد و هر چه این انگیزه افزایش یابد به همان اندازه رشد معنویت و تاثیرگذاری بیشتر آنها بر خانواده‌ و مردم کشورشان را شاهد خواهیم بود.

وی از برگزاری دیگر مسابقات فرهنگی و ورزشی برای مهاجران افغانستانی در کشورمان نیز خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی، سرود و موسیقی، افغانسان‌شناسی، مهارتی و توانمندسازی، برگزار می‌شود و برگزیدگان هر استان به رقابت‌های کشوری راه می‌یابند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که توانمندسازی مهاجران افغانی در کشورمان باعث شود که این افراد در بازسازی کشورشان مشارکت و توفیق بیشتری یابند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..