لزوم سوق‌دادن گردشگران به اماکن فرهنگی یزد

به گزارش یزدی نیوز،امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های فرهنگی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: مسئولان بیش از پیش به برگزاری شورای فرهنگ عمومی استان اهتمام داشته باشند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در جلسه ستاد امر و به معروف و نهی از منکر استان یزد تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام نوروز را ضروری دانست و بیان کرد: در تعطیلات نوروزی مسافران زیادی به استان یزد سفر می‌کنند، به همین دلیل اعضای ستاد امر به معروف باید بیش از پیش فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز شوراهای امر به معروف در ادارات انجام نشده است، اظهار کرد: ستاد امر به معروف می‌تواند برای تدوین برنامه‌های راهبردی خود در ایام نوروز با اداره کل اوقاف هماهنگ شده و نسبت به اجرای برنامه‌های مشترک اقدام کند.

ناصری در ادامه توجه به مسائل فرهنگ عمومی را ضروری دانست و گفت: در ایام نوروز باید شورای فرهنگ عمومی در استان تشکیل شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسافران نوروزی استان یزد دو دسته هستند، افزود: دسته اول گردشگران خارجی و دسته دوم مسافران ایرانی هستند که از نقاط مختلف کشور برای دیدن جاذبه‌های تاریخی یزد به این استان سفر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های هدفمند برای گردشگران خارجی، تصریح کرد: میراث فرهنگی باید طوری برنامه‌های گردشگران خارجی را تنظیم کند که شخصیت و شأن دینی و فرهنگی یزد حفظ شود و گرشگران بیشتر به بازدید از اماکن فرهنگی و مذهبی هدایت شوند.

وی، مسافران ایرانی که یزد را به دلیل تعهد و تدین مردم و همچنین وجود فرهنگ دینی برای تعطیلات عید انتخاب کردند را بخش دیگری از مسافران نوروزی استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی استان باید شرایط لازم برای مسافران ایرانی که یزد را به عنوان محلی امن از نظر فرهنگی، دینی و مذهبی برای سپری کردن ایام عید نوروز انتخاب کردند فراهم سازند.

ناصری با بیان این که فرهنگ و موقعیت استان یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور متفاوت است، اظهار کرد: مسئولان ستاد تسهیلات نوروزی باید کاری کنند که مسافران نوروزی از یزد  سوغات فرهنگی را استان و شهرهای زندگی خود ببرند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: توجیه هتل‌داران،‌ فروشگاه‌ها و دیگر اماکن تفریحی و خدماتی سطح استان در مورد ضرورت رعایت شئونات اسلامی توسط خود، پرسنل و مشتریان، از دیگر ضرورت‌های برنامه‌ریزی ستاد امر به معروف استان یزد ویژه ایام نوروز است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..