هشدار یک نماینده اصلاح طلب:

ژنرال‌های اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها از خودگذشتگی نشان دهند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد کاندیداها در انتخابات شوراها گفت که ژنرال‌های اصلاح‌طلب باید در این انتخابات از خودگذشتگی نشان دهند و به رویه اصلاح طلبی متعهد بمانند.

به گزارش یزدی نیوزغلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من فکر می‌کنم در ارتباط با انتخابات شوراها، کار قدری برای اصلاح‌طلبان سخت‌تر می‌شود. به این دلیل که افراد بیشتری تمایل دارند در این انتخابات شرکت کنند. در انتخابات مجلس فیلترهای تایید صلاحیت قدری سخت‌تر است ولی در شوراها این فیتلرها قدری بازتر است و اصطلاحا ژنرال‌های اصلاح‌طلب هم زیاد هستند، که شاید تمایل داشته باشند در انتخابات شوراها شرکت کنند.

وی افزود: من فکر می‌کنم بیشترین نگرانی در بین اصلاح طلبان بخصوص در کلان شهرها وجود دارد، چرا که تعداد چهره‌ها زیاد است و انتخاب بین آنها سخت می‌شود. – البته در شهرهای کوچک لیست‌ها خیلی کارساز نیستند- لذا مکانیزم اصلاح طلبان همانی است که در انتخابات مجلس دهم بود، اما تصمیم گیری سخت‌تر است.

نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: اصلاح طلبان باید در انتخابات شوراها از خودگذشتگی نشان دهند و به‌خاطر تعهد به رویه اصلاح طلبی به تیمی اعتماد و اتکا کنند و جریان حزبی هم قدری رقیق‌تر شود. اینطور نباشد که بگویند چون ما حزب هستیم باید سهمیه داشته باشیم. شاید نیروهای شایسته‌ای بیرون از احزاب باشند که شایسته‌تر باشند. قبلا هم نیروهایی بودند که فاقد توانایی مناسب، حتی اجرایی بودند اما به دلیل اینکه عضو حزب بودند در لیست قرار گرفتند و در انتخابات پیروز شدند، اما وقتی به شوراها رفتند کار را خراب کردند. نمونه این را ما در شورای شهر تهران داشتیم، افرادی که بعدا به جریان اصلاح طلبی هم پشت می‌کنند. این ها درس‌هایی است که اصلاح طلبان باید به آن توجه کنند.

تاجگردون در پایان تصریح کرد: اصلاح طلبان باید محوریت شورای عالی و یا هر محوریت دیگری را بپذیرند و در انتخابات به آن پایبند بمانند تا بتوانند در انتخابات شوراها توفیقی داشته باشند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..