مشهد بیشترین مقصد مسافران یزدی در نوروز

no-thumbs

مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن با بیان این که تا به امروز بیشترین پیش فروش بلیت از یزد برای شهر مشهد بوده است. گفت: تاکنون بیش از 80 درصد بلیت قطارهای نوروزی به مبدا و مقصد یزد به فروش رسیده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا دهقانی، مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن در خصوص پیش فروش بلیت قطار برای ایام نوروز گفت: با توجه به  این که حجم اصلی سفرهای نوروزی در  فاصله زمانی ۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین است؛ پیش فروش بلیت نیز برای این فاصله زمانی می باشد.

وی با بیان این که تا به امروز بیشترین پیش فروش بلیت از یزد برای شهر مشهد بوده است. اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد بلیت قطارهای نوروزی به مبدا و مقصد یزد در حد فاصل ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه و بیش از ۵۰ درصد بلیت‌های ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین به فروش رسیده است.

دهقانی اعلام کرد: از تاریخ ۲۸ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده یک قطار فوق العاده به مسیر یزد اضافه خواهد شد و به این ترتیب، قطار مسافری یزد – مشهد و بالعکس همه روزه می‌شود. با در نظر گرفتن قطار مسیر مشهد، روزانه ۸ رام قطار مسافری از مبدا یزد و به مقصد یزد تردد می کنند که روزانه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر را جابه جا می کنند.

وی با اشاره به آمادگی اداره کل راه آهن یزد در خدمت رسانی به مسافرین اظهار داشت: پیش‌بینی می شود در ایام پیک مسافرت‌های نوروزی یعنی در  فاصله زمانی۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از ۷۰ هزار نفر مسافر از مبدا و مقصد یزد جابه جا شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن از احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در ایستگاه اردکان خبر داد و گفت: در جهت افزایش و بهبود خدمات رسانی به مسافرین دومین سکو در ایستگاه‌های بافق، میبد و اردکان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در جهت تردد راحت‌تر مسافرین به ویژه مسافرین معلول، جانباز و سالخورده در این ایستگاه‌ها به نصب آسان‌سور اقدام شده است.

دهقانی اذعان داشت: همواره استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی خوب بوده و تقریبا ظرفیت‌ها موجود سریع تکمیل می‌شود از این رو متقاضیان سفر با حمل و نقل ریلی باید توجه داشته باشند که زودتر از موعد سفر بلیت خود راتهیه کنند.

وی از دو خطه شدن راه آهن یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و  اظهار داشت: روزانه ۳۰ رام قطار باری و مسافربری در مسیرهای راه آهن یزد عبور می‌کنند و تقریبا هر ۱۲ دقیقه یک قطار در مسیر یزد تردد دارد که با دو خطه شدن راه آهن ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی استان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

دهقانی با اشاره به پروژه دو خطه شدن مسیر بافق – زرین شهر گفت: حدود ۲۵۰ کیلومتر از این پروژه در مسیر اداره کل راه آهن یزد قرار دارد که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه اعتبار این پروژه است و تا به امروز بیش از ۶۰ درصد پیش رفت کار داشته است.

یزد اوا 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..