مسابقات جام باشگاه‌های تکواندو آسیا در یزد

به گزارش یزدی نیوزدبیر هیئت تکواندو استان یزد از احتمال برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های تکواندو آسیا در یزد خبر داد.

 علی میرزائیان اظهار داشت: امسال سال خوبی را در زمینه آموزش به ویژه در بخش بانوان پشت سرگذاشتیم و سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان کشور به عنوان مربی المپیکی در استان یزد حضور پیدا کردند و به آموزش بانوان تکواندوکار یزدی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آقایان هم امسال برنامه آموزشی ۵ روزه با حضور یکی از قهرمانان تکواندو جهان برگزار کردیم و به دنبال ادامه این دوره‌های آموزشی در استان هستیم.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد با اشاره به اینکه تعداد داوران تکواندو یزد به حدی کم بود که حتی برای برگزاری مسابقات استانی هم مشکل وجود داشت، گفت: با برگزاری نخستین دوره داوری تکواندو در یزد، ۲۰ مربی جدید به جمع مربیان یزد افزوده شد.

میرزائیان‌ به حضور ۵ نفر از مربیان استان یزد شامل ۴ مربی مرد و یک مربی زن در دوره کمربند جهانی اشاره کرد و گفت: هر ۵ مربی یزدی که در این دوره حضور پیدا کردند توانستند با موفقیت آموزش‌ها را پشت سربگذارند.

وی در ارتباط با وضعیت مسابقات استان یزد گفت: امسال ۱۲ مسابقه در سطح استان یزد برگزار کردیم که نسبت به سال قبل آن ۵ دوره مسابقه افزایش داشته است.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد به برگزاری مسابقات کشوری خردسالان در یزد اشاره کرد و گفت: امسال در زمینه تعداد قهرمانان کشوری موفق به کسب ۲۴ عنوان قهرمانی شدیم و در تمام گروه‌های سنی شاهد کسب عنوان قهرمانی بودیم.

به گفته میرزائیان سومین دوره لیگ تکواندو استان یزد امسال در تمام رده‌های سنی و کمربندها برگزار شد و ۳۴۷ نفر در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: امسال همچنین تکواندوکاران استان یزد موفق به کسب ۲۳ مدال قهرمانی در سطح کشور و همچنین ۳ مدال قهرمانی در سطح بین‌المللی شدند که از جمله این مدال‌ها، کسب نخستین مدال پونسه کشور و نخستین مدال نوجوانان و امید در بخش بانوان بود.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد کل تکواندوکاران استان یزد ۸۷۰ نفر در بخش بانوان و ۲۱۰۰ نفر در بخش آقایان هستند که در ۱۵ باشگاه به فعالیت می‌پردازند.

میرزائیان با بیان اینکه استان یزد در سال ۹۳ رتبه آخر کشوری و استان یزد، در سال گذشته رتبه ۱۸ کشور و دوم استان انتخاب شدیم، گفت: با توجه به ضرورت برخورداری ورزشکاران از بیمه ورزشی، تمام افرادی که در این ورزش قصد فعالیت دارند باید از بیمه برخوردار باشند.

وی گفت: سال آینده به احتمال بسیار زیاد میزبانی جام باشگاه‌های تکواندو آسیا را دریافت می‌کنیم و این مسابقات که قرار بود امسال در یزد برگزار شود را انجام می‌دهیم.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد به تفاهم همکاری هیئت تکواندو و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، فرزندان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد به صورت رایگان در هیئت تکواندو استان عضو شده و آموزش می‌بینند.

میرزائیان نبود خانه تکواندو را از مشکلات اصلی تکواندو استان یزد دانست و گفت: این موضوع سبب شده که هزینه‌های بسیاری از جمله هزینه اجاره سالن و تامین امکانات به هیئت تکواندو استان یزد تحمیل شود.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..