هشدار مسئولان:

کلاهبرداری تلفنی در یزد با تهدید به سوزاندن سیم‌کارت

برخی تماس‌های تلفنی که در راستای ارائه خدمات سیم‌کارت در یزد انجام می‌شود به نوعی کلاهبرداری با تهدید به سوزاندن سیم‌کارت انجام می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزپیشرفت تکنولوژی در عرصه‌های مخلتف علاوه بر استفاده‌های مفیدی که به دنبال دارد، جنبه‌های جدیدی از کلاهبرداری‌ها را هم نمایان می‌کند.

این کلاهبرداری‌ها در هر دوره از زمان و با توجه به تکنولوژی و تغییرات پی در پی که به دنبال دارد، متفاوت هستند و کلاهبرداران شیوه های جدیدی برای سوء استفاده از عدم آگاهی مردم را به کار می بندند.

مزاحمت‌های تلفنی و اخاذی، کپی‌برداری از کارت‌های عابربانک، سوء استفاده از رمزهای دوم کارت‌های بانکی، فریب افراد به بهانه جایزه و دریافت شماره کارت و رمز دوم، ذخیره اطلاعات تایپ شده بر روی سیستم های عمومی و موارد مختلف دیگر از جمله انواع کلاهبرداری‌هایی است که در زمان‌های مختلف توسط این افراد مورد استفاده قرار گرفته و افراد زیادی به دلیل منفعت طلبی آنها متضرر شده اند.

تغییر شماره سیمکارت، فروش سیم‌کارت‌های جدید با شماره‌های دلخواه و حتی شماره‌های مشابه سیم‌کارت قبلی افراد امروز یکی از مواردی است که سبب شده افراد مختلف از طرف شرکت‌های متعدد با شهروندان تماس گرفته تا در صورت تمایل آنها، اقدام به ارسال این سیم‌کارت‌ها کنند.

با وجود اینکه بسیاری از خدمات این افراد به صورت رایگان توسط شرکت‌های خدمات پس از فروش اپراتورها و همچنین دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌شود، در برخی موارد هم مشاهده می‌شود که مواردی خلاف قانون به وسیله این تماس‌ها به شهروندان بیان می‌شود.

در یکی از این موارد که توسط تعدادی از شهروندان یزدی به خبرنگار تسنیم در یزد گزارش شده، افرادی با تماس برقرار کردن به مشترکان دائمی همراه اول، بیان می‌کنند که اجبارا باید سیم‌کارت آنها به روزرسانی شود، به این صورت که هیچ هزینه‌ای برای به روزرسانی سیم‌کارت نباید پرداخت کنند ولی هزینه پست سیم‌کارت جدید مبلغ ۳۲ هزار تومان است.

شگردی که توسط این افراد در فریب دادن شهروندان و دریافت هزینه استفاده می‌شود، تهدید به سوزاندن سیم‌کارت در صورت عدم پرداخت هزینه توسط مشترک است.

دریافت وجه با تماس تلفنی برای بروزرسانی سیم‌کارت کلاهبرداری است

عبدالمجید معنوی مدیر روابط عمومی مخابرات استان یزد در این رابطه به خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه این اقدام قطعا کلاهبرداری است، اظهار داشت: خدمات به روز رسانی سیم‌کارت توسط دفاتر خدمات ارتباطی به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه این خدمات به صورت رایگان صورت می‌گیرد، هدیه‌ای هم برای مشترکان در نظر گرفته شده که در قالب حجم ترافیک اینترنت به آنها تعلق می‌گیرد، گفت: مشترکان مراقب سوء استفاده توسط چنین تماس‌هایی باشند.

مدیر روابط عمومی مخابرات استان یزد خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که توسط این افراد از مردم درخواست می‌شود، کلاهبرداری است و مردم نباید اقدام به پرداخت کنند.

تهدید به سوزاندن سیمکارت در صورت عدم پرداخت وجه

یکی از شهروندانی که با این تماسها مواجه شده بود در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه ظهر امروز تماسی با وی برقرار شده بود که نسبت به ارائه خدمات به‌روز رسانی سیمکارت توضیحاتی ارائه می داد، گفت: این تماس توسط یک خانم انجام شده بود و بیان کرد که به روز رسانی سیم کارت اجباری است.

وی افزود: در این تماس به من اعلام شد که هیچ هزینه‌ای نباید برای به روز رسانی سیم‌کارتم پرداخت کنم ولی چون این بروزرسانی در تهران انجام می‌شود، هزینه پست که ۳۲ هزار تومان هست را باید پرداخت کنم.

این شهروند خاطرنشان کرد: زمانی که من بیان کردم که نیازی به بروزرسانی ندارم، خانم تماس گیرنده بیان کرد که تا یک ساعت دیگر سیم کارت من می‌سوزد، همین سبب شده که من نگران شوم که اگر سیم کارت من واقعا بسوزد چه اقدامی باید انجام دهم و حتی قصد داشتم که این هزینه را به وی پرداخت کنم ولی دوباره منصرف شدم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..