طی نشستی عنوان شد:

آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری در طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد

رئیس انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی از تشکیل این انجمن با هدف تشویق و حمایت از سرمایه گذاران چینی برای فعالیت در کشورهای آسیایی خبر داد و آمادگی کشور متبوع خود را برای سرمایه گذاری در طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز' چائو جین هوانگ ' در سفر به یزد و نشست با مسئولان اقتصادی این استان ضمن بررسی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری یزد گفت: این سفر به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و اتاق بازرگانان ایرانی مقیم این کشور در پکن برنامه ریزی شده است و سعی کردیم با یک تیم قوی وارد ایران شویم.
وی اضافه کرد: در دیدار و بازدید هایی که از نقاط مختلف ایران داشتیم؛ فرصت های سرمایه گذاری آن منطقه بررسی شد و در بازگشت به کشورم دستاورد های این سفر به را به سرمایه گذاران، مسئولان و بازرگانان ارائه خواهم کرد تا برنامه ریزی لازم برای حضور در ایران و یزد داشته باشند.
رئیس هیأت سرمایه گذاری چین ، فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری یزد را در زمینه های فلزات، معادن، نساجی و کشاورزی مثبت ارزیابی کرد و علاقه مندی تیم خود برای فعالیت در این بخش ها اعلام کرد.
هوانگ همچنین فناوری چین را در زمینه تولید انرژی خورشیدی خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد تا در آینده هیات های مختلف چینی در ایران حضور یابند.
وی مردم این دیار را مهمان نواز و خونگرم توصیف و هدف از سفر خود به یزد را گسترش روابط اقتصادی و تجاری، آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری این استان و ارزیابی آن و معرفی توانمندی های کشورش اعلام کرد.
نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد نیز در این نشست با تشریح سابقه دیرینه روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین گفت: روابط دو کشور در مقایسه با سایر کشورها، گسترده و عمیق است و به دوران حیات پر رونق جاده ابریشم بازمی گردد.
علی نمازی چشم انداز آینده روابط ایران و چین را خوب ارزیابی کرد و افزود: بخش های خصوصی و دولتی چین در پروژه های متعدد و در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کرده اند و اغلب آن به صورت فاینانس است.
وی فضای مناسب سرمایه گذاری در ایران به خصوص استان یزد را یادآور شد و ادامه داد: امکانات لازم برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، معدنی وگردشگری یزد فراهم است و از این نظر در کشور برتر هستیم.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با اشاره به ظرفیت های خوب سرمایه گذاری در یزد در بخش های مختلف، آمادگی استان را برای همکاری با طرف چینی برای گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری اعلام کرد.
نمازی اظهار امیدواری کرد تا نتیجه سفر هیأت چینی منجر به هدایت منابع مالی این کشور به ایران و به خصوص استان یزد شود و روابط اقتصادی و تجاری را میان دو طرف نیز گسترش یابد.
** ۵۰درصد اشتغال استان یزد در بخش صنعت است
رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت این بخش گفت: سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر است و به ازای هر ۲۸۰ نفر یک واحد صنعتی وجود دارد.
سیدعلی اکبر کلانتر با بیان اینکه ۵۰ درصد اشتغال استان متعلق به بخش صنعت است از سخت کوشی مردم این دیار به عنوان برند اقتصادی یزد نام برد و فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان را خوب توصیف کرد.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در یزد با دانش فنی همراه است و محصولات صنعتی این استان با نگاه صادرات تولید می شود.
در این نشست که در مرکز سرمایه گذاری استان برگزار شد فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، تولید انرژی،کشاورزی و گردشگری به طرف چینی ارائه شد.
هیأت سرمایه گذاری کشور چین متشکل از مسئولان اقتصادی و مدیران هفت شرکت سرمایه گذاری چینی می باشند که در زمینه های سولار و انرژی های نو، حفاری های نفتی، راه اندازی واحدهای صنعتی، تولید لوله های خاص انتقال آب، تجهیزات کشاورزی، بیمارستانی و پزشکی، تولید لاستیک های سنگین و تولید سلیندرهای گاز فعالیت می کنند.
طرح انتقال آب از سواحل خلیج فارس به فلات مرکزی ایران ۱۶ استان را در بر می‌گیرد که جمعیت فعلی این استانها ۴۶ میلیون نفر است و استان یزد یکی از استان های مورد نظر در این طرح اعلام شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..