۲۰ درصد مردان دچار یائسگی می شوند

به گزارش یزدی نیوزرئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، گفت: از هر پنج مرد بالای ۶۰ سال یک نفر به سندرم کاهش تستوسترون (مشابه یائسگی در زنان) دچار می شود.

دکتر سیدمحمد کاظمینی افزود: روز سلامت مردان یک فرصت خوبی است که این موضوع را در ارایه خدمات سلامت بازبینی کرده و درمواردی که ضعفی وجودارد تقویت و یا اگر لازم است برنامه های جدیدی طراحی و اعمال گردد.

وی با بیان اینکه بیماری های خاص و یا شایع در مردان همچون مشکلات ادراری ناشی از بزرگ شدن پروستات که به طور روتین و درمان می شود، تصریح کرد: اما برخی موارد در سلامتی مردان بسیار موثر است و متاسفانه مغفول مانده بود ازجمله نقش هورمون تستوسترون  در  سلامت عمومی مردان است.

کاظمینی گفت: از هر پنج مرد بالای ۶۰ سال یک نفر به سندرم کاهش تستوسترون (مشابه یائسگی در زنان) دچار می شود و که به سلامتی و کیفیت زندگی ایشان صدمه می زند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت افزود: این سندرم که با بالا رفتن سن افزایش می یابد به دلیل کاهش تستوسترون ایجاد شده، سبب اختلال در متابولیسم چربی ها، بیماری های سندرم متابولیک، بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیگر مشکلات دخیل در سلامت جنسی می شود .

کاظمینی تصریح کرد: در صورت تشخیص به موقع و صحیح می توان از گسترش این بیماری جلوگیری کرد، سستی و کاهش انرژی، بدخلقی، خواب آلودگی پس از صرف شام و کاهش فعالیت جنسی از علایم کاهش سطح تسترون در خون است.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه  ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان است، گفت: از برنامه های اخیر وزارت بهداشت کمک به این نوع مشکلات است که بصورت ساختاری و یا کمک و حمایت مستقیم از درمان زوج های نابارور است.

کاظمینی ادامه داد: مشکلات جنسی مردان در رشته ای از اورولوژی به عنوان آندرولوژیقرار دارد که هرچند برخی از آنها به صورت درمان متداول توسط اورولوژیست ها انجام می گیرد ولی برای پیشبرد همه جانبه آن و کمک به متخصصین اورولوژی در سطح کشور بخشی تحت همین نام با کمک معاونت درمان وزارت بهداشت در بیمارستان شریعتی تهران تاسیس شد که روز پنج شنبه (امروز) همزمان با روز سلامت مردان، آغاز بکار می کند.

بخش نظردهی بسته شده است..