اغلب آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده دارد

به گزارش یزدی نیوزرئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد در مراسم معرفی پژوهش های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده در نظام اجتماعی بیان کرد: ریشه اغلب آسیب های اجتماعی را می توان در کانون خانواده دنبال کرد.

"سیدعلیرضا افشانی" گفت: همدلی، همگامی و همفکری از وضعیت هایی است که اگر در خانواده به درستی مدیریت شود، تعادل و نظم به همراه خواهد داشت.
افشانی با اشاره به پژوهش های صورت گرفته متعدد درزمینه آسیب های اجتماعی بیان کرد:افراد اگر بپذیرند خانواده به آن ها تعلق دارد، تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف آن به کار می گیرند و در نتیجه آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی نیازهای معاشرتی، معیشتی و تربیتی را از نیازهای مهم خانواده دانست و افزود: متاسفانه امروزه تمام تلاش خانواده به تامین نیازهای معیشتی مصروف می شود.

دانشیار جامعه شناسی دانشگاه یزد مطرح کرد: اگر در یکی از وضعیت ها و نیازهای خانواده خللی وارد شود و یا یکی از اعضا با آسیب مواجه شود ، سایر اعضا  و در نهایت اجتماع  آسیب می بینند.

افشانی مطرح کرد: با توجه به پژوهش های صورت گرفته عوامل اجتماعی اولین دلیل طلاق در جامعه ما می باشد و سایر عوامل چون اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی در ردیف های بعد قرار دارد.
وی در پایان تاکید کرد: ضروری است جامعه و فعالان فرهنگی در موضوعات خانواده به پژوهش و آگاه سازی بپردازند تا شاهد کاهش طلاق  و آسیب های اجتماعی در جامعه و تقویت نظام خانواده  و باشیم.

دراین مراسم با توجه به ٣٠ اثر پژوهشی که به مرحله داوری رسیده است از سه پژوهش برتر و یک پژوهش شایسته تقدیر با اهدا لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد و بخش دیگری از برنامه به تجلیل از هشت ایده برتر از جشنواره ترویج کتاب و کتابخوانی اختصاص یافت.

تابناک

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..