زائرسرای یزد در مشهد در مکانی مناسب احداث شود

به گزارش یزدی نیوز

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) معجزه انقلاب اسلامی ایران است، گفت: زائرسرای یزد در مشهد در مکانی مناسب احداث شود. آیت‌الله کاظم صدیقی در نشست ستاد مهدویت استان یزد و هماهنگی ساخت زائرسرای یزد در مشهد و کربلا اظهار داشت: در قرآن کریم مهمترین وظیفه‌ای که برای موحدین تعیین شده، مسئله مودت است.

وی با اشاره به اینکه مودت همان عشق است، افزود: اگر می‌بینیم در زیارت جامعه کبیره و دیگر زیارات می‌خوانیم "به ابی انت و امی و نفسی و مالی و اهلی" در واقع خط دادن و شفاف کردن اعتقادات شیعه است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شیعه به این وسیله نشان می‌دهد که تمام سرمایه و دارایی‌اش در این دنیا از معنوی و مادی را فدای نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌کند.

این استاد برجسته علوم دینی گفت: در عشق به اهل بیت عصمت و طهارت ما دو پناهگاه در اختیار داریم که یکی از این پناهگاه‌ها در دسترس ماست و آن مشهد مقدس و حرم حضرت رضا(ع) است.

وی به کار خیر و ثمراتی که برای زندگی انسان دارد اشاره کرد و گفت: خداوند متعال برای کار خیر و متاعی که انسان در راه خدا صرف می‌کند درجات مختلفی بیان کرده و از ۱۰  تا یک هزار ۴۰۰ برابر تا بینهایت آن را به انسان وعده داده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه، انفاق در راه خدا و وقف از جمله مواردی است که انسان از دارایی و پول خود برای رضای خداوند و در راه رفع مشکلات بندگان خدا استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کربلا و اربعین امام حسین(ع) امروز از جمله معجزات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب حسینی است و نتیجه این انقلاب حسینی باید به آن حضرت برگردد.

وی به صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) اشاره کرد و گفت: این صحن عظیم و زیبا با نام ایرانی‌ها در جوار حرم مطهر حضرت علی(ع) احداث شد.

صدیقی با تاکید بر اینکه این کار یک کار اسلامی و انقلابی بود، گفت: اینکه مردم یزد با نام خودشان قصد معامله با امام حسین(ع) را دارند و می‌خواهند مکانی برای اسکان زائران در کربلا احداث کنند، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه این مکان باید محلی متمرکز و آبرومند باشد، تصریح کرد: این اقدام انفاق فی سبیل الله است و با توجه به اینکه دین در پرتو فداکاری امام حسین(ع) احیا شده، خدمت در راه آن حضرت ثواب زیادی دارد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..