شناخته شدن تعرفه عوارض ۹۶ شهرداری یزد مغایر با قانون

no-thumbs

هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد بندهایی از مصوبه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 96 شهرداری یزد را مغایر قانون دانست و به آن اعتراض کرد.

به گزارش یزدی نیوزدر این بررسی هیئت تطبیق فرمانداری در مورد نحوه محاسبه خسارت آسفالت، به‌منظور ایجاد وحدت رویه در تمامی شهرداری‌های یزد و برخورد یکسان با تمامی دستگاه‌های خدمت رسان نطیر شرکت‌های گاز، توزیع برق، آب و فاضلاب تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری عمل شود.

در ادامه عوارض تفکیک اراضی، با توجه به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال عوارض تفکیک و ابلاغیه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مغایر با قانون تشخیص داده شد.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط هیئت تطبیق فرمانداری یزد بحث تعرفه عوارض و بهای خدمات که با عنوان عوارض حق النظاره شناخته می‌شود و از سوی شورای شهر تنظیم شده به منظور همکاری و مساعدت بیشتر با شهروندان شایسته تجدیدنظر و کاهش مبلغ تعیین شده است.

هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد در بخش دیگری از بررسی های انجام شده با توجه به پیگیری‌های اتاق اصناف استان و در راستای حمایت از صنوف و مشاغل، عوارض سالیانه کلیه مشاغل را شایسته تجدیدنظر و بررسی بیشتر به‌منظور تعامل حداکثری با اصناف دانست.

در ادامه بررسی‌های انجام شده، عوارض انجام معاملات غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مغایر با قانون تعیین شده است.

گفتنی است؛ هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان یزد به ریاست فرماندار یزد و عضویت نماینده شورای اسلامی استان، نماینده دادگستری و با حضور کارشناسان مشاور در امور شهری و حقوقی تشکیل و طبق قانون کلیه مصوبات شوراهای اسلامی شهر را مورد بررسی قرار می دهد.

تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..