کارگاه همنگاری داستان کودک در یزد

no-thumbs

کارگاه یکروزه داستان نویسی کودک با استفاده از تکنیک همنگاری(کارگروهی) توسط محقق انسان شناسی تصویری دانشگاه مونیخ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزاین کارگاه آموزشی شیوه داستان نویسی و تصویرگری داستان به صورت همنگاری با اجرای ایرج اسماعیل پور قوچانی برای تعدادی از مربیان و هنرآموزان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد.
اسماعیل پورقوچانی در این کارگاره تمرین های تداعی معانی، تصویرگری با استفاده از کلمات و تدوین داستان با استفاده از مجموعه ای از واژگان و تصاویر به صورت همنگاری را برای شرکت کنندگان در این کارگاه به همراه انجام عملی این تکنیک اجرا کرد.
وی در خصوص استفاده از این تکنیک نویسندگی گفت: مبنای کار داستان نویسی در این تکنیک انجام کار به صورت گروهی و تعامل میان افراد گروه برای خلق داستان و ایجاد تصاویر مرتبط با آن است که در آن ابتدا از طریق تداعی معانی پس از دیدن کلمات نخستین تصاویری که در ذهن متبادر می شود، را باید ترسیم کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این کارگاه با قدردانی از برگزاری این دوره آموزشی که با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد برگزارشد، استفاده از تکنیک همنگاری به منظور ترویج کار گروهی در بین نویسندگان به خصوص نوجوانان را روشی نوآورانه ارزیابی کرد.
عباسعلی دانافر اظهار کرد: این روش آموزشی همه شرکت کنندگان در کارگاه های داستان نویسی را با موضوع به صورت عملی درگیر می کند و مانع از گرفتار شدن در روش ها و اندیشه های کلیشه ای می شود.
ایرج اسماعیل پور قوچانی (Iradj Esmailpour Ghouchani) فیلمسازو انسان شناس تصویری در سال ۱۳۸۵برای اولین بار درس انسان شناسی تصویری را در دانشگاه تهران و دانشگاه هنر تدوین و تا سال ۱۳۸۸ به تدریس آن مشغول بوده است.
وی از سال ۱۳۸۸ در آلمان به عنوان محقق با دانشکده مردم شناسی دانشگاه مونیخ مشغول همکاری است.
وی همچنین با موزه های هنری بزرگی مانند موزه هنرهای معاصر تهران، هلیش موزیوم، موزیوم کوارتیه در شهر وین و … همکاری نزدیک و یا اجراهای کارگاهی دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..