ایندفعه در بافق:

رویت شی ء نورانی در آسمان برخی نقاط استان یزد

تعدادی از شهروندان نقاط مختلف استان از رویت یک شی ء نورانی در آسمان در شب گذشته خبر دادند.

به گزارش یزدی نیوزیک شهروندبافقی گفت: شب گذشته در سر مزرعه وحدت ابداری بودم ساعت ۱۸:۴۵ چراغ ماشین را روشن کردم که هیزم بردارم. ناگهان متوجه شی نورانی شدم که درسطح پایین به طرف من می آید.

 جهت حرکت از سمت شرق به غرب بود بلافاصله چراغ ماشین را خاموش کردم شی در یک فاصله کوتاهی ایستاد و از طرف نور غباری تولید و به سمت چپ شی هاله ای را تشکیل می داد. بلافاصله کامل اطراف ان را مانند لکه ابری گرفت وبسرعت بسمت کرمان حرکت کرد و محو شد.

 رویت شیء ناشناس و نورانی حدود ساعت ۱۹ درتاریخ ۱ اسفند ماه حوالی شیراز و ساعت ۲۱ حوالی یزد که توسط خلبانان شرکت های ایران ایر و معراج و همچنین یکی از ایرلاین های خارجی عبوری از فضای ایران به رادار تهران گزارش شد.

خلبانان مذکور شیء ناشناس و بسیار نورانی با سرعت زیاد و ارتفاع بالا را دو نوبت در ساعتهای مذکور به رادار کنترل تهران گزارش نمودند. خلبان ایران ایر در گزارش خود افزود: شیء بسیار نورانی و حاله ای رنگی به دور آن مشاهده می شود.

بر اساس گزارش رسانه ها ، مردم خرم‌آباد لرستان، گیلان‌غرب، پاوه، سنندج، ساوه، اسلام‌آباد کرمانشاه و چند شهر دیگر از خزر تا خلیج فارس نیز این شیء سفید نورانی را در آسمان دیده‌اند و فیلم‌های گوناگونی از آن منتشر کرده‌اند.

گفتنی است مردادماه ۹۲ و شهریورماه ۹۴ هم از سوی برخی شهروندان یزد ، مشاهده یک شی ء نورانی در آسمان گزارش شده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،هنوز اطلاع دقیقی درباره ماهیت این شی ء وجود ندارد اما خبر فوری نوشت بر اساس اطلاعات یک دانشجوی منجم مرتبط با این رشته ، این شی، موشک فالکون۹ است که روز گذشته ساعت ۶:۱۰ از فلوریدای آمریکا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شده است. تصاویر منتشر شده نیز بازتاب نور از مواد بازمانده از سوخت این موشک است، که در مناطق غربی آسمان قابل رؤیت بوده است .

 دبیر انجمن نجوم آماتوری با اشاره به ارائه گزارش‌هایی درباره وجود شیء نورانی در آسمان چند شهر کشور، نوشت اگر چه یکی از احتمالات وجود این شیء نورانی پرتاب موشک فالکون است؛ ولی با توجه به نقطه قرارگیری دور از ذهن است که این پرتاب از آسمان ایران قابل مشاهده باشد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..