عرضه ۵۴ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب یزد

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بین اللملی کتاب گفت: در نمایشگاه کتاب یزد بیش از ۵۴ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب یزد عرضه می شود.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب یزد در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد گفت: خوشبختانه گرایش به کتاب و کتابخوانی در یزد امیدوار کننده است و هرچند متناسب با سوابق یزد باید جایگاه بهتر داشته باشیم اما برخی از حرکت ها یزد را در مرحله خوبی قرار داده است.

 

وی افزود: یکی از برنامه های پایتخت کتاب است که یزد جز شهرهای برگزیده و فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی است و در طرح « روستاها و عشایر دوستدار کتاب» نیز شمسی اشکذر، رئیس آباد و اسفندآباد ابرکوه جز روستاه های برگزیده مرحله اول بودند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد:مجموعا امسال ۵۱۸ ناشر داخلی در قالب ۳۱۰ غرفه و تعداد ۵۴ هزار و ۱۵ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شده است.

 

غیاثی تصریح کرد: ۱۹ غرفه امسال به رسانه های دیجیتال اختصاص داده شده و یک روز نیز به روزهای نمایشگاه اضافه شده و تا هفتم اسفندماه نیز ادامه دارد.

 

وی ادامه داد:در سال ۹۲ حدود ۳میلیارد ریال یارانه کتاب بود که در سال جاری به ده میلیارد ریال رسیده است که پیشگامان کویر یزد از جمله حامیان این نمایشگاه بوده اند و تخفیف ما نیز به ۴۰ درصد رسیده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:برنامه های جنبی نقد و بررسی کتاب، شعرخوانی، تقدیر از پژوهش های برتر استان از جمله این برنامه ها است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..