با 13 میلیارداعتبار:

اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی استان یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از توزیع بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار در قالب برنامه کنترل و کاهش آسیب های طلاق، اعتیاد و فساد و فحشا به 9 دستگاه استانی و 10 فرمانداری شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه های منعقد شده بین وزارت کشور و دستگاه های اجرایی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تدوین طرح تقسیم کار ملّی در شورای اجتماعی کشور و تشکیل جلسات متعدد مسئولان دستگاههای اجرایی در حضور مقام معظم رهبری، و اختصاص اعتبارات ، ویژه اقدامات موثر در حوزه پیشگیری از سه آسیب اجتماعی اولویت دار کشور یعنی اعتیاد، طلاق و فساد و فحشا است.
وی افزود: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در خصوص برنامه ریزی جدّی همه قوا و دستگاههای اجرایی کشور در راستای پیشگیری و مقابله با رشد آسیب های اجتماعی در جامعه، شورای اجتماعی کشور اقدام به تعیین مسئولیت هر دستگاه به عنوان متولی پیگیری یکی از آسیب ها و همچنین دستگاه های همکار آن کرده است.
قائم مقام ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اضافه کرد: در گام بعد نیز از طریق انعقاد تفاهم نامه های ملی نسبت به برنامه ریزی عملیاتی و اختصاص بودجه به منظور کنترل و کاهش این آسیب ها در مرحله عملیاتی اقدام شده است.
طالبی تصریح کرد: به منظور نظارت بر حسن انجام برنامه ها و ارزیابی مراحل اجرایی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری موظف به همکاری و پیگیری در این زمینه شده اند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد عمده محورهای اصلی برنامه ها را آگاهی بخشی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان درخصوص مواد مخدر، توسعه و ارتقای مراکز درمانی و بازتوانی بیماران درگیر اعتیاد، تشدید برخورد با معتادان متجاهر و مراقبت بعد از خروج معتادان بهبود یافته، توسعه خدمات آموزشی و مشاوره ای پیش از ازدواج و حین ازدواج به منظور پیشگیری از طلاق عنوان کرد.
وی افزود: اجرای آیین نامه قانون حمایت از خانواده و مراکز مشاوره مرتبط با آن، توسعه خدمات مددکاری در حوزه پیشگیری از مفاسد اخلاقی، توانمندسازی جوانان از طریق تشکل های مردم نهاد به منظور مقابله با مفاسد اخلاقی از دیگر محورهای این طرح است.
نمایندگان دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان در ادامه این نشست آمادگی خود را به منظور اجرای دقیق تفاهم نامه های منعقد شده در راستای برنامه ملّی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کردند.
شورای اجتماعی کشور با همکاری مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزرات کشور و ۱۰ دستگاه اجرایی اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری و تدوین برنامه های متعدد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد،‌ طلاق و فساد و فحشا کرده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..