دوره آموزشی آشنایی با بورس کالا و فرابورس در یزد برگزار شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: دوره آموزشی آشنایی با بورس کالا و فرابورس با هدف آشنایی صنعتگران استان با شیوه های ورود به بازار سرمایه و تامین مالی آسان و استفاده از معافیت های مالیاتی از این طریق برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، "سید مسعود عظیمی" در حاشیه این دوره آموزشی اظهار داشت: در این دوره اموزشی که با حضور نزدیک به ۸۰ نفر از علاقمندان و صنعتگران برگزار شد، شرکت کنندگان با شرایط پذیرش و نحوه انتشار سهام از طریق بازار بورس و کلیه مسائل مرتبط با صنایع کوچک و فرابورس آشنا شدند.

عظیمی با اشاره به تفاهم نامه منعقده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و سازمان بورس، اوراق بهادار و فرابورس،‌ بیان داشت: واحدهای صنعتی با استفاده از این فرصت بوجود آمده و عضویت در این بازار سرمایه می توانند از حمایت های گسترده مالی و توسعه بازار فروش بهره مند شوند.

وی ادامه داد: طی این دوره، روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه، ابزارهای تامین مالی در شرکت ها، نحوه تامین مواد اولیه از طریق بورس کالا،‌معرفی بازار SME و شرایط ورود شرکت ها به این بازار و مزایا و معایب حضور در بازار برای شرکت کنندگان ارائه شد.

عظیمی خاطر نشان کرد: حضور واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در فرابورس ایران به‌ عنوان دومین بورس اوراق بهادار رسمی کشور دارای مزایای متعددی است که از آن جمله می توان به تأمین مالی آسان، برخورداری از معافیت های مالیاتی، امکان توثیق سهام، شفافیت اطلاعاتی و سهولت ارتقاء به بازارهای بالاتر اشاره کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..