جاری شدن آب چشمه غربال بیز مهریز

no-thumbs

عضو شورای اسلامی روستای مدوار مهریز گفت: بارش باران در چند روز اخیر موجب جاری شدن دوباره آب در چشمه غربال بیز این شهرستان شد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی فلاح مدواری افزود: جاری شدن دوباره آب چشمه غربال بیز موجب خوشحالی مردم و حضور دوباره آنها در این تفرجگاه طبیعی شد.
وی چشمه غربال بیز و اطراف آن را بخاطر وجود برخی آثار تاریخی و طبیعی از مناطق گردشگری و طبیعی مهم استان یزد عنوان و اظهار کرد: آب چشمه غربال بیز به روستاهای تابعه و حوالی بخش مرکزی جاری می شود و به مصرف کشاورزان می رسد .
عضو شورای اسلامی روستای مدوار مهریز گفت: چشمه غربال بیز از مهمترین چشمه های فصلی استان یزد محسوب می شود که در برخی از سال ها بخاطر بارش مناسب دائمی می شود.
فلاح گفت: طی سال های اخیر بخاطر کاهش شدید نزولات جوی چشمه غربال بیز در این شهرستان در طول سال فقط برای چند ماه جاری است و در بقیه سال خشک می شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا با تداوم بارش های مناسب در سطح ارتفاعات منطقه در بخش مرکزی ، چشمه مهم غربالبیز در جوار روستای مدوار همیشگی شود.
این مسئول گفت:این چشمه به صورت یک فرورفتگی طبیعی است و هر سال در اوایل بهار آبی گوارا و زلال از کوه های منطقه در آن جاری می شود و در این فرو رفتگی می ریزد و به دریاچه ای طبیعی تبدیل می شود.
فلاح گفت: روزگاری این چشمه به قدری پر آب بود که در رود پایین دستی آن قایق ها بر روی آب روان و اسباب تفرج مسافران و گردشگران به این منطقه شده بودند.
مجموعه گردشگری غربال بیز با مساحتی قریب به ۱۰ هکتار در مجاورت روستای مدوار و در دامنه کوهی به همین نام با چشم اندازی زیبا و طبیعتی منحصر به فرد و با محوریت چشمه ای که آب را از حفره های داخل کوه در محل جاری می سازد، از نخستین مجتمع های زیستی انسان در منطقه به شمار می رود.
غربال بیز یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان مهریز بشمار می رود که هر سال بویژه در ایام نوروز مسافران بسیاری را از اقصی نقاط کشور به سوی خود فرا می خواند.
این منطقه ییلاقی در ۱۰ کیلومتری شهر مهریز و در جوار روستای مدوار قرار دارد .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..