فرهنگیان یزد مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشند

no-thumbs

مسئول روابط عمومی آموزش و پرروش استان یزد گفت: عموم فرهنگیان استان باید با جدیت مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا قانع افزود: طی چند روز گذشته افرادی ناشناس با عناوین جعلی همچون مسئول شرکت تعاونی فرهنگیان و کارشناس اداره رفاه آموزش و پرورش با برقراری تماس یا ارسال پیام به فرهنگیان از آنان کلاهبرداری کرده اند بنابراین باید آنها با هوشیاری مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشند .
وی ادامه داد: این افراد به بهانه برنده شدن مخاطب در قرعه کشی و یا برخورداری از کمک رفاهی آموزش و پرورش با تنی چند از فرهنگیان تماس گرفته و یا با ارسال پیام ازآنان خواسته اند هزینه حمل را به یک شماره حساب واریز کنند.
این مسئول اظهار داشت: کلاهبرداران برای معتبر جلوه دادن خود بعضا شماره پرسنلی و یا سایر مشخصات سجلی مخاطب را نیز ارائه داده و برای جلب اعتماد شماره تلفنی را نیز برای برقراری تماس ارائه کرده اند.
قانع از فرهنگیان استان خواست در صورت هرگونه تماس با موضوع برنده شدن شما در قرعه کشی لوازم خانگی و یا بهره مندی از کمک رفاهی مراتب را به کارشناسی حراست اداره محل خدمت خود منعکس نمایند .
وی با یادآوری این نکته که کلاهبرداران در مقاطع زمانی مختلف شیوه کلاهبرداری خود را تغییر می دهند به فرهنگیان توصیه کرد در پاسخگویی تلفنی به افراد ناشناس به ویژه در مواردی که تماس گیرنده به نوعی درخواست های مالی دارد دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند .
این مسئول همچنین از فرهنگیان خواست اطلاعات شخصی خود را درسایت ها و فضای مجازی به اشتراک نگذارند .
چندی پیش در مواردی به بهانه کمک خیری به مدارس و در روزهای اخیر نیز با ترفند برنده شدن ماشین لباس شویی از معلمان به ویژه خانم ها کلاهبرداری کرده اند .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..