استاندار یزد:

از فرصت های صنعت گردشگری بهره مناسب را نبردیم

استاندار یزد گفت: بسیاری از کشورها با خلق فرصت از ظرفیتهای صنعت گردشگری بهره قابل توجهی اقتصادی حاصل کردند و این درحالی که ما با وجود برخورداری از فرصت های متعدد نتوانستیم از این طرفیتها بهره مناسبی ببریم.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی  در مراسم آغاز نخستین همایش ملی گردشگری با موضوع مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها در یزد با تاکید بر شناسایی و رفع موانع صنعت گردشکری افزود: در سالهای نخستین پس از انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی فرصت استفاده از ظرفیت های صنعت گردشگری در کشور فراهم نشد و برخی تعصبات و دیدگاهها اشتباه نیز مانع استفاده از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی شد.
وی اظهار کرد: حوزه گردشگردی علاوه بر مزیت های مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی امکان آشنایی مردم دیگر کشورها با فرهنگ، صلح دوستی ، دینداری و مهربانی ایرانیان را فراهم می کند.
میرمحمدی، استان یزد را از استانهای مهم گردشگری دانست و گفت: بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یک بافت خشتی زنده در دنیا منحصر بفرد است و مواریث فرهنگی، هنرها ، صنایع دستی، طبیعت و کویر استان فرصت های متعددی را در حوزه گردشگری برای این استان فراهم آورده است.
استاندار یزد با بیان از سال ۹۲ تاکنون شاهد رشد ۸۰ درصد گردشگران ورودی به استان یزد بوده ایم ادامه داد: جذب یکصد هزار گردشگر در سال جاری اگر چه در مقایسه با سالهای گذشته آمار قابل توجهی است اما این استان حداقل ظرفیت جذب ۱۰ میلیون گردشگری خارجی را در سال دارد.
وی بر ایجاد پژوهشکده گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: در زمینه توسعه زیر ساختها گردشگری، یکهزار تخت بوم گردی در سالجاری به ظرفیت استان اضافه شده و همچنین آموزش راهنمایان گردشگری در دستور کار است.
نخستین همایش ملی گردشگری با موضوع مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با هدف رونق گردشگری از پنجشنبه در استان یزد آغاز شده و به مدت ۲ روز ادامه دارد.
از مجموع ۱۸۵مقاله واصل شده به دبیرخانه همایش یاد شده ۱۴۶مقاله برای ارائه در همایش مورد پذیرش قرار گرفت که ۴۰ مقاله بصورت سخنرانی و مابقی نیز در قالب کتابچه ای چاپ خواهد شد.
برگزاری سه میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران و جاذبه‌های گردشگری یزد از جمله برنامه های همایش مورد اشاره است.
گردشگری پایدار، درمانی و سلامت، بازاریابی و برندینگ گردشگری، مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی در گردشگری، گردشگری دینی و معنوی، گردشگری خاص، جایگاه منابع انسانی در گردشگری، کاربرد فناوری های نوین در گردشگری، آثار باستانی، میراث فرهنگی و گردشگری و یزد شناسی و گردشگری از محورهای این همایش اعلام شده است.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی با مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و پنج هزار هکتار مساحت حریم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..