معاون دادگستری یزد:

نداشتن مهارت‌های زندگی عامل بسیاری از طلاق‌ها در یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به بروز اختلافات در زندگی زوجین و اقدام برای طلاق گفت: نداشتن مهارت‌های زندگی عامل بسیاری از طلاق‌ها در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوزسیدعلی‌اصغر رفاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: متأسفانه علت اول اختلافات در سال‌های نخست زندگی، نداشتن آگاهی و سواد موثق است که ممکن است زوجین در کوچکترین موارد نیز به توافق نرسند.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشگیری از این اختلافات و اقدام به طلاق در بین زوجین ادامه داد: باید با آموزش مهارت‌های لازم، روش‌های ارتباط و برخورد زوجین با یکدیگر را افزایش داد که در حال حاضر این موضوع از سوی مراکز مشاوره دنبال می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه بهره‌مندی از این آموزش‌ها در استان به صورت جدی دنبال می‌شود، اضافه کرد: برخی اقدامات پیشگرانه برای این منظور در دستور کار است از جمله اینکه مراکز ثبت ازدواج بدون ارائه گواهینامه دوره‌های آموزش زوج‌ها حق ثبت ازدواج را ندارند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی می‌تواند در کنترل اضطراب، افسردگی و خشم و پرخاشگری تا حدودی در جامعه موثر باشد، اظهار داشت: داشتن مهارت‌ها می‌تواند از انتخاب نادرست برای تشکیل زندگی پیشگیری کند، ضمن اینکه زوج‌ها می‌توانند با آموزش این مهارت‌ها شناخت کافی از یکدیگر به مسئله ازدواج بپردازند.

رفاهی با تأکید بر داشتن آمادگی کامل برای حل مسائل و مشکلات پیش آمده در خانواده‌ها عنوان کرد: این موضوع در پیشگری از طلاق و بروز آسیب‌ها نقش مؤثری دارد که برای دستیابی بهتر و گسترده‌تر به این هدف تفاهم‌نامه‌ای با همکاری و مشارکت دادگستری، ثبت اسناد و املاک، بهزیستی و جامعه سردفتران با هدف ارائه آموزش‌های مناسب برای جوانان و ایجاد میل و رغبت برای فراگیری بیشتر منعقد شده است.

وی اظهار داشت: اگر بتوان با آموزش‌ها، مبنای انتخاب درست و معیارهای زندگی مشترک را به جوانان ارائه کرد، می‌توان از بروز بسیاری از طلاق‌ها همچنین آسیب‌های پس از آن نیز جلوگیری کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..