رحیم پور ازغدی طی انتقادی در یزد:

مسئولان گرفتار مسائلی از جمله دوری از محرومان و اشرافی‌گری شده‌اند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمام تحولات دنیا تاثیرگذار است، گفت: ایران به اذعان مسئولان غربی یکی از ۴ کشور برتر تاثیرگذار دنیا است.

به گزارش یزدی نیوزحسن رحیم پور ازغدی ادر کنگره شهدای دانشجوی استان یزد در ارتباط با فلسفه جهادهای علمی تا نظامی و شهادت‌ها و فداکاری‌های صورت گرفته اظهار داشت: هدف از همه این مبارزات، ساختن جامعه‌ای هرچه دینی‌تر است.

وی تشکیل حکومت را وسیله‌ای برای کمک به تحقق هرچه بیشتر فرد و جامعه دینی دانست و گفت: بخشی از این موضوع یک جهاد سیاسی نظامی است که معمولا انقلاب را به آن می‌شناسند ولی یک بخش بنیادی‌تری هست که از آن به جهاد تمدنی و تمدن‌ساز یاد می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ارتباط با اینکه چه شد مسلمین از اوج تمدن سازی به ویژه در دو قرن اخیر پایین آمدند و دشمنان مسلمین هم بر آنها در این زمان‌ها تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسلط شدند، در چند زمینه می‌توان بحث و اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز تحولات جهان نبض تحولات جهان شده، گفت: تمام نامزدهایی که برای ریاست جمهوری در دنیا کاندید می‌شوند، مدام باید مواضعشان را در ارتباط با ایران هم اعلام کنند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ایران و انقلاب اسلامی یکی از اساسی‌ترین مسائل در فهرست مسائل مهم جهان است و تمام دنیا می‌دانند که بدون ایران هیچ اتفاقی در این منطقه رخ نمی‌دهد و تمام تحولات این منطقه هم در سرنوشت جهان جای دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فلاسفه اروپایی در کتاب‌هایشان تاکید کرده‌اند که تمام دنیا در پیشرفت علوم مدیون دانشمندان پیشین مسلمان هستند، ادامه داد: ایران ۲۰۰ سال مستعمره کشورهای مختلف استکباری جهان بوده ولی الان به اذعان مسئولان ارشد این کشورها، ایران جزو ۴ کشور تعیین کننده مسائل مختلف در سطح جهان است.

وی با اشاره به اینکه در اروپا حتی استفاده از علم پزشکی را گناه بزرگ می‌دانستند، ادامه داد: تمام نظریاتی که امروز به گالیور، نیوتون و دیگر دانشمندان اروپایی نسبت داده می‌شود، مسائلی است که قرن‌ها قبل از آن در دانشگاه‌های اسلامی تدریس می‌شده و همه این موارد را مورخان غربی بیان کرده‌اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در تمدن اسلامی باشکوه آن زمان هم مشکلاتی وجود داشت، اظهار داشت: یکی از مشکلات این بود که  حکومت دینی تقلبی در جامعه اسلامی به وجود آمد که بخش‌هایی از جمله اخلاق، عدالت، توحید، برادری را کنار گذاشتند و حکومت و قدرت و ثروت و علم را در اختیار منافع خود قرار دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی دیگر از انحراف‌های آن زمان این بود که حاکمان دینی از سیره سیاسی و دینی پیامبر منحرف شده و اشرافی‌گری و خوش‌گذرانی و نمادهای فساد داخل حکومت اسلامی نهادینه شد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه الان بعد از انقلاب باید مراقب باشیم که جمهوری اسلامی ایران به این مسائل گرفتار نشوند، گفت: الان بعضی از مسئولان گرفتار مسائلی از جمله دوری از محرومان و اشرافی‌گری شده‌اند و همین موضوع سبب می‌شود که مشکلات مردم توسط آنها دیده نشود.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..