تامین سلامت مهمانان نوروزی یزد با تشکیل کمیته خدمات سلامت

به گزارش یزدی نیوزمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های جامع و کاربردی در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به مسافران نوروزی از راه‌اندازی کمیته پایش و نظارت بر سفرهای نوروزی در یزد خبر داد.

 دکتر «محمدحسن لطفی» در نشست کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست سفر استان، اظهار کرد: براساس دستور سازمان میراث فرهنگی و معاونت عمرانی استانداری، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و  محیط زیست در سفر به دانشگاه علوم پزشکی یزد واگذار و وظایف هر یک از معاونت‌ها از ابتدای اسفند ماه تا نوروز ۹۶ تبیین شده است.

وی افزود: کنترل اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر ترافیکی از مهمترین مواردی است که نیازمند نظارت دقیق بویژه در ایام تعطیلات نوروزی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: تامین سلامت مهمانان نوروزی، ارتقای سطح سواد سلامت مردم و مهمانان به منظور رعایت نکات بهداشتی، دستیابی به سطح بالاتری از همکاری‌های درون بخشی و برون بخشی، تامین سلامت آب شرب و بهداشتی مناطق شهری و روستایی، برخورد قاطع با عوامل تهدید کننده سلامت جامعه و افزایش پوشش نظارتی و بازرسی های بهداشتی از مراکز فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، از مهمترین وظایف و اقدامات کمیته پایش و نظارت بر سفرهای استانی است.

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: این کمیته با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط استان از جمله شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه آهن، هلال احمر، سازمان انتقال خون، اداره راه و شهرسازی برگزار و وظایف هر یک تبیین و تشریح شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..