بهره‌برداری از سه طرح ورزشی استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل ورزش و جوانان استان یزد از افتتاح سه سالن ورزشی این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
 «مسعود شریعتی» با اشاره به این که ۷۷ طرح نیمه تمام ورزشی میراث دولت قبل در استان یزد است، اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی در مرکز استان بسیار کم است و توزیع فضاهای ورزشی در سطح استان یزد عادلانه صورت نگرفته است به طوری که سرانه فضای ورزشی در شهر یزد به ازای هر نفر ۲۷ سانتیمتر و در سطح استان با مجموع فضاهای ورزشی دیگر دستگاه‌ها به ازای هر نفر ۸۵ سانتیمتر است.

وی افزود: این میزان سرانه در صورتی است که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ به ازای هر نفر یک متر پیش‌بینی شده است که امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام بتوانیم سرانه ورزشی استان را افزایش دهیم.

شریعتی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با همه مشکلات اقتصادی که در دولت تدبیر و امید با کاهش بهاء نفت پیش آمد اما دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

این مقام مسئول متذکر شد: البته دولت به طور قطع به تنهایی قادر به تکمیل این طرح‌ها نخواهد بود و نیازمند یاری و همراهی خیران در این رابطه هستیم و خوشبختانه در حال حاضر در بیش از ۲۰ مورد از طرح‌ها نیز خیران وارد شده‌اند که امیدواریم با همکاری آنان، علاوه بر این که باقیات الصالحات ارزشمندی از آنها بر جای می‌ماند، بتوانیم به ورزش استان را نیز رونق ببخشیم.

وی اعلام کرد: براین اساس تا پایان سال‌جاری نیز سالن ۱۲۰۰ نفره شهرستان بافق، سالن ۱۲۰۰ نفره بخش زارچ یزد و همچنین سالن چندمنظوره فهرج تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته موافقت ایجاد ۱۲ زمین چمن مصنوعی در سطح استان نیز از وزارت ورزش و جوانان گرفته شده است در حالی که پیش از این سه سهمیه به استان اختصاص داده بودند که تلاش خواهیم کرد این زمین‌های چمن مصنوعی هم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

شریعتی در پایان نیز با ابراز امیدواری در مورد تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان، اظهار کرد: معتقدیم توسعه زیرساخت‌ها از مهم ترین مسائل تاثیرگذار در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..