مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد:

انبارهای کالاهای قاچاق استان یزد، مملو از کالاست

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد با بیان این که میزان کشفیات کالای قاچاق در استان در مقایسه با مشابه سال گذشته 2.5 برابر شده است، گفت: انبارهای کالاهای قاچاق استان، مملو از کالاست.

به گزارش یزدی نیوز «منصور طالبی» در نهمین نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی و بر اساس بخشنامه‌های موجود امسال فروش کالای قاچاق با هدف مصرف داخلی متوقف شده است و امکان عرضه در بازار داخلی وجود ندارد.

وی افزود: طبق قوانین و مقررات این نوع کالاها باید به خارج از کشور صادر و در قالب مزایده به کسانی که ضمانت نامه بانکی برای صادرات آن ارائه می‌کنند، فروخته شود.

وی از رایزنی این سازمان با اتاق بازرگانی استان و مقامات استان‌های مرزی برای فروش و صادرات کالاهای قاچاق مکشوفه خبر داد و گفت: افرادی که این کالاها را در قالب مزایده خریداری می‌کنند باید ضمانت‌نامه بانکی ارائه دهند که پس از خروج کالا از کشور این ضمانت‌نامه به آنها عودت داده می‌شود.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی یزد با بیان این که به دلیل پر بودن انبارهای کالاهای قاچاق استان، امکان نگهداری کالا جدید وجود ندارد، خواستار اتخاذ تدابیر اساسی برای رفع این مشکل و ساخت انبارهای جدید شد.

این مقام مسئول همچنین از پیگیری برای برگزاری یک دوره مزایده کالا تا پایان سال جاری بر اساس شرایط جدید فروش کالا خبر داد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..