هیأتی برای ترسیم نقشه راه فرهنگی یزد

به گزارش یزدی نیوز،اولین جلسه هیات اندیشه ورز سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری یزد با موضوع فرهنگی به عنوان اتاق فکر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تشکیل شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از تشکیل این هیات در ۴ دپارتمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تبلیغات شهری خبر داد و افزود: در این هیات‌ها صاحب نظران و مختصصان بخش‌های مختلف با گرایش‌ها و سلایق مختلف گردهم می‌آیند.
«محمدرضا پیرنیا» ادامه داد: این هیات‌ها برای انجام رسالت برای فرهنگ دارالعباده و دارالمومنین شهر یزد بنا بر فرموده مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود تا دستاوردهای آن به عنوان نقشه راه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد تبدیل شود.
وی از تعیین دستور کار این هیات‌ها در جلسات مختلف خبر داد و از اعضا خواست تا با آمادگی کامل در این جلسات حاضر شده و پیشنهادهای خود را در این هیات‌ها مطرح کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با اشاره به تعبیر مقام‌معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی و تشبیه آن به اکسیژن گفت: نبود فرهنگ به معنای مرگ جامعه است و جامعه بی فرهنگ، زنده و پویا نیست.
حجت الاسلام «حمیدرضا مطهریان» ادامه داد: برخی از آسیب‌هایی که امروز در استان مشاهده می‌شود ناشی از بی توجهی به مباحث فرهنگی است و باید تلاش کنیم که فرهنگ غنی و اصیل مردم استان حفظ شود.
وی افزود: سجایای اخلاقی شهروندان یزدی قابل ستایش است و باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.
این عضو هیات اندیشه ورز فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، اقدامات شهرداری یزد از اقدامات عمرانی به سمت اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز تغییر کرده است و قدم‌های مثبتی در این حوزه برداشته شده است.

مطهریان گفت: اقدامات فرهنگی با توجه به رویکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و و رزشی شهرداری یزد باید حول محور خانواده تبیین شود چرا که خانواده‌های اصیل و مذهبی یزد در معرض خطر جدی قرار دارند.
همشهری
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..