چانه زنی برخی اصولگرایان برای سهم خواهی

به گزارش یزدی نیوزسخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: این جبهه مصداق‌های خود را تعریف کرده و در زمینه شورای شهر و ریاست جمهوری فعال بوده است و برنامه‌های شورای شهر از خردادماه شروع شده و کاندیداهایی را معرفی کرده‌ایم و اگر جبهه مردمی بخواهد در انتخابات شوراها ورود کند همکاری در این زمینه ادامه خواهد داشت.

امیر واعظ آشتیانی، در مورد تعدد جبهه‌های جدید برای ورود به عرصه انتخابات، گفت: حضور جبهه‌های جدید سیاسی در حقیقت توجه به تحزب است و نشان‌دهنده تلاش برای حرکت به سمت کارهای تشکیلاتی و حزبی هستیم و هر جریانی که منسجم‌تر و با برنامه‌تر باشد و در عین حال مبتنی بر وحدت حرکت کند، می‌تواند این اقبال را داشته باشد که آرای لازم را برای کاندیدای خود جذب کند.

او با بیان اینکه حضور کاندیداهای جدید به شادابی و نشاط انتخابات کمک می‌کند، گفت: تعدد جبهه‌های جدید اتفاق خوبی است و نشان می دهد که انتخابات از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و  نگاه‌های مبتنی بر برنامه را مشخص می‌کند.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب بیان‌کرد: تجربه نشان داده که گروه‌های سیاسی همسو اگر از انسجام واحدی برخوردار باشند ضریب موفقیت آنها بیشتر می‌شود و هر چه با برنامه و توجه به تنگناها و مشکلات و آنچه که خواسته مردم است اهتمام ورزند می توانند به موفقیت در انتخابات امیدوارتر باشند.

واعظ آشتیانی در ادامه افزود: گروه‌های سیاسی و جناح‌های موجود قطعا احزاب و گروه‌هایی درون خود دارند که  برای انتخابات تلاش می‌کنند، اما در نهایت اگر به ید واحد وحدت گفتمانی نرسند نمی‌توانند امیدوار باشند که در انتخابات آرای لازم را از سوی مردم کسب کنند.

او تاکید کرد: گروه‌ها و احزاب باید توجه داشته باشند که نیازهای جامعه را درک کرده و با توجه به واقعیت ها شعار و برنامه‌های خود را تنظیم کنند. لذا این که عده‌ای شعارهایی می‌دهند که از عهده آن بر نمی‌آیند تنها این  شعارها می تواند جنبه فریبندگی داشته باشد و همچنین می‌تواند باعث ریزش آرا شود.

واعظ آشتیانی  افزود: مردم مسایل را خوب درک می‌کنند و به این واقعیت رسیده اند که تفاوت بین شعار و عمل روشن است و کسانی که شعار محور هستند مورد اقبال واقع نمی‌شوند. بنابراین گروهها و افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری حضور می یابند و عمل آنها در گذشته مورد توجه مردم قرار گرفته است می توانند برای جامعه جاذبه داشته باشند و براساس  عملکرد گذشته خود مردم به آنها رای دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا  درباره اینکه‌ آیا فرصت برای ائتلاف بین جبهه‌های جدید در این مدت کوتاه وجود دارد، گفت: چانه‌زنی در کارهای سیاسی اجتناب ناپذیر است و برخی از سهم، وحدت و انسجام و برخی برای خودخواهی چانه زنی می‌کنند اما در مجموعه اصولگرایان این شور و وحدت مشاهده می‌شود و  اصولگرایان در نهایت به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری می رسند و در شوراهای شهر  هم همین روند را پیش خواهند گرفت.

او با اشاره به انتخابات اسفندماه سال گذشته گفت: تجربه انتخابات مجلس می‌تواند تجربه خوبی باشد و برداشتم این است در مجموعه اصولگرایی جبهه مردمی می‌تواند در راستای وحدت گام بردارد.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب با بیان اینکه جبهه مردمی محور وحدت است گفت: این جبهه می‌تواند برای همه نیروهای انقلاب محور وحدت قرار گیرد و به قول مقام معظم رهبری یا باید به این باور برسیم که همه نیروها انقلابی اند و یا این که انقلابی نیستند و بنابراین هرکسی که انقلابی است و به ارزش نظام اعتقاد  و باور دارد می‌تواند در این خانواده حضور داشته باشد و فارق از بحث جبهه مردمی تصور می کنم که جبهه اصولگرایی به انسجام می رسد.

واعظ آشتیانی در رابطه با جبهه یاران انقلاب گفت:‌ تعدادی از اعضایی که در این جبهه در حوزه‌های تخصصی و صنفی دغدغه‌ای دارند در جبهه مردمی در حال همکاری هستند و با انتخاباتی که برگزار شد آرای لازم را کسب کرده‌اند که بتوانند در جبهه مردمی فعالیت کنند.

او در ادامه افزود: جلسات هفتگی جبهه یاران انقلاب به صورت مرتب از سه سال گذشته تاکنون برگزار شده است و کمیته‌های مختلف و تخصصی تشکیل داده که در حال  فعالیت هستند و اصولگرایان به هر جمع بندی در هر نقطه‌ای که برسند برای ما قابل احترام است .

سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: این جبهه مصداق‌های خود را تعریف کرده و در زمینه شورای شهر و ریاست جمهوری فعال بوده است و برنامه‌های شورای شهر از خردادماه شروع شده و کاندیداهایی را معرفی کرده‌ایم و اگر جبهه مردمی بخواهد در انتخابات شوراها ورود کند همکاری در این زمینه ادامه خواهد داشت.

او دررابطه با برگزاری همایش از سوی جبهه یاران انقلاب گفت: احتمال دارد در اسفندماه نشستی برگزار شود اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که این مراسم تا آخر سال جاری برگزار شود و یا به سال آینده موکول شود.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب  تاکیدکرد: جبهه یاران انقلاب درخواست ثبت این جبهه را به وزارت کشور ارسال کرده و منتظر جواب است و با رعایت اصول قانونی کارها را دنبال می‌کنیم.

 

ایلنا

بخش نظردهی بسته شده است..