استاندار:

۴۱۸ پروژه با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در یزد بهره‌برداری می‌شود

استاندار یزد با اشاره به پروژه‌هایی که تاکنون در استان یزد افتتاح شده، گفت: ۴۱۸ پروژه با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر یزد بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، ایام‌الله دهه فجر را یادآور روزهای تاریخی انقلاب دانست و اظهار داشت: این ایام احساس غرور و عزت ملت ایران را دو چندان می‌کند.

وی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه همه جانبه استان یزد، اظهار داشت: علاوه بر طرح‌ها و برنامه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، در دهه فجر نیز شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در استان یزد هستیم.

استاندار یزد طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح ملی، استانی، بخش خصوصی و تعاونی را ۴۱۸ مورد دانست و گفت: ۹۶ طرح با یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال ملی، ۱۷۷ طرح استانی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۳ میلیارد ریال، ۱۳۴ مورد با ۱۸ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری سایر طرح‌ها و پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند.

میرمحمدی  با بیان اینکه جمعا حدود دو هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته، گفت: در بین طرح‌های بخش خصوصی، ۹ طرح بزرگ بوده که بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال بودجه‌ها را به خود اختصاص داده است

وی از گازرسانی به ۸۰ روستای استان یزد خبر داد و گفت: برای این پروژه‌های گاز‌رسانی یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

استاندار یزد در ارتباط با آثار برجام در یزد گفت: گشایش ۵۰۴ فقره اعتبار اسناد خارجی به مبلغ ۱۶۷ و نیم میلیون دلار، انجام ۳۷۱۵ مورد عملیات سوئیف توسط بانک‌های عامل، برقراری و عملیاتی شدن ال سی صادراتی در بانک توسعه صادرات برای اولین بار بعد از برجام، گشایش ال‌سی ماشین‌آلات گندله‌سازی بافق به مبلغ ۲۶۰ میلیون دلار نمونه‌هایی از این آثار در استان یزد است.

میرمحمدی به دایر شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان یزد اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در انرژی خورشیدی به میزان بسیار بالایی صورت گرفته است.

وی از رونق در بخش گردشگری خبر داد و گفت: گردشگری ما در سال ۹۲ معادل ۲۵ هزار گردشگر خارجی بوده ولی امسال به ۸۰ هزار نفر تاکنون رسیده و پیش‌بینی می‌شود که به ۱۰۰ هزار نفر تا پایان سال برسد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..