فراخوان کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از فراخوان هشتمین کنگره سراسری شعر کویر خبر داد و گفت: این کنگره شعر کشوری در نیمه دوم فروردین ماه سال 1396در شهرستان ابرکوه برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن اظهارداشت: این فراخوان با موضوع شب های پرستاره کویر ، سرو۴۵۰۰ساله ابرکوه نماد ایستادگی ، خصلت مردمان کویر از جمله دیانت، قناعت، محبت ،گذشت ،صبوری ، سخت کوشی ، کار و تلاش ، کارآفرینی ، مهمان نوازی و ترویج فرهنگ خیریه و سایر ویژگی های مرتبط با فرهنگ مردمان کویراست.
وی افزود: از شاعران دعوت می شود آثار خود را حداکثر سه اثر در قالب های مختلف شعری در موضوعات ذکر شده همراه با مشخصات کامل خویش براساس اطلاعاتی که در فراخوان ذکر شده است تا اول اسفندماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
غیاثی بابیان اینکه ابرکوه ظرفیت بالائی در شعر و ادبیات و هنر دارد تصریح کرد: هفت کنگره شعر سراسری شعر کویر با حضور شاعران نامی کشور تاکنون در این شهر فرهنگی و تاریخی برگزارشده که همراهی مردم در این زمینه ستودنی است.
این مسئول فرهنگی استان بابیان اینکه ابرکوه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص شعر حرف های زیاد برای گفتن دارد ادامه داد : درکنگره ها و جشنواره ها باید به مسائل اجتماعی نیز پرداخته شود و شاعران و هنرمندان و هنر دوستان برای اثر بخشی و کیفی شدن فعالیت ها تلاش کنند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد هدف اولیه برگزاری کنگره شعر کویر را بهره گیری از ظرفیت های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت بومی و فرهنگی استان یزد عنوان کرد که باید در قالب های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شده و این آموزه ها به نسل های بعدی نیز منتقل شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر کویرمستقر در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ابرکوه اعلام کرد: شاعران می توانند آثار خود را حداکثر سه اثر در قالب های مختلف شعری در موضوعات ذکر شده تا اول اسفند ماه همراه با مشخصات کامل نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، مدرک و رشته تحصیلی ، نشانی دقیق پستی با ذکر کد پستی ۱۰ رقمی ، شماره تماس ثابت وهمراه و نشانی ایمیل را به شماره دورنگار ۳۲۸۲۰۹۸۳ ۰۳۵نمابر یا به نشانی sherekavir@gmail.com ایمیل یا به آدرس استان یزد ، شهرستان ابرکوه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر کویرارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۵۱۴۸۱۶۶ تماس حاصل کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..