جشنواره غذا در اردکان برگزار شد

no-thumbs

به مناسبت دهه فجر و با حضور فرماندار اردکان جشنواره غذایی مهارت‌آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی  در حاشیه بازدید از جشنواره غذایی مهارت‌آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران الزهرا (س) اردکان با تقدیر از دست‌اندرکاران این نمایشگاه گفت: چنین جشنواره‌هایی محلی برای عرضه توانمندی‌ها و خلاقیت‌های بانوان و راهی مؤثر برای ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی برای سلامت خانواده‌هاست.
وی افزود: باید با تکرار چنین برنامه‌هایی در طول سال؛ ضمن آگاهی‌بخشی به جامعه، باور و عزم عمومی را برای مقابله با بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب تقویت کنیم.
فرماندار اردکان تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم، خانواده‌ها باید سبک زندگی و نحوه تغذیه خود را تغییر دهند و در این میان؛ نقش آموزش و پرورش و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بسیار تعیین‌کننده و مهم است.
وی با بیان این‌که آموزش‌های مربوط به تغذیه صحیح نباید به روز یا دوره‌ای خاص محدود شود؛ بر لزوم برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها در طول سال تأکید کرد و افزود: می‌توان با برگزاری این جشنواره‌ها مردم را به سمت استفاده از غذاهای سالم سوق داد.
مقیمی افزود: این جشنواره‌ها باید بین عموم مردم و در محلات مختلف برگزار شود تا اثرگذاری و نتیجه‌بخشی بیش‌تری در آحاد جامعه داشته باشد.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..