مدیرکل بهزیستی یزد:

مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در یزد از تولد ۶۰۰ کودک معلول پیشگیری کرد

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۱۸۰ کودک در مراکز شبه‌خانواده یزد زندگی می‌کنند، گفت: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در یزد از تولد ۶۰۰ کودک معلول پیشگیری کرد.

به گزارش یزدی نیوز جلیل عفتی  در آئین تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان برتر تحت پوشش بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه وظایف سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف و متنوع تعریف شده اظهار داشت: ۷۰۰ کودک و نوجوان در مدت فعالیت این دولت تحت حضانت بهزیستی استان یزد قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته و همچنین به همت خیران استان، زمینه حضور و بازگشت مجدد ۲۵۰ نفر از این کودکان و نوجوانان به چرخه زندگی فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به درخواست تعداد زیادی از خانواده‌ها برای دریافت حضانت فرزندان از بهزیستی، گفت: ۴۵۰ نفر از کودکان تحت حضانت بهزیستی استان در سه سال گذشته همچنان تحت مسئولیت بهزیستی زندگی می‌کنند که البته ۱۸۰ نفر از آنها در قالب ۱۵ مرکز شبه خانواده که از سوی خیرین اداره می‌شود، خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان یزد جزو ۲ استان برتر کشور در زمیه تست غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج است، عنوان کرد: تاکنون سه هزار خانواده در استان در مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج شرکت کرده و با بهره مندی از خدمات این طرح، از ولادت ۶۰۰ کودک معلول پیشگیری شده است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..