مهمترین دستاوردهای کشاورزی دولت در یزدچیست؟

no-thumbs

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری آب و افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات محصولات، افزایش ضریب مکانیزاسیون، کاهش سوخت مصرفی، تامین آب کشاورزی، افزایش عملکرد در واحد سطح و میزان تولید از جمله تاثیرات مثبت عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان است.

به گزارش یزدی نیوزسید جمال سجادی پور به مناسبت سی و نهمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: با تلاش کشاورزان، تولید کنندگان و بهره برداران ونیز حمایت خدمتگزاران و متولیان بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید در سالیان اخیر شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این بخش حیاتی و تاثیرگذار در استان بوده ایم.
وی افزود: اقداماتی همچون ساخت و توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه ای، اجرای سیستم های نوین آبیاری، توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی، احیاء و لایروبی ۶۲۰ رشته قنات در این چند سال انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اجرای طرحهای کوچک تامین آب، صدور پروانه بهره برداری برای ۲۹۶ واحد پرورش دام و طیور، معرفی ارقام جدید گندم و جو توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان و بهره برداری از ۴۹۷طرح عمرانی و اشتغالزایی در بخش کشاورزی از جمله اقدامات مهم این بخش در استان بوده است.
سجادی پور در تشریح این اقدام ها اظهار کرد: ساخت ۲۸۴ هکتار گلخانه سبزی و صیفی با تولید ۸۵هزار تن در سال با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم هزار و ۷۰۰نفر، اجرای سیستم های آبیاری نوین در سطح پنج هزار و ۸۰۰هکتار با سرمایه گذاری ۷۵۴ میلیارد ریال از جمله اثرات مثبت این طرح ها بوده است.
وی ساخت و بهره برداری از ۱۰۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت سالانه ۳۵۱ هزار تن و اشتغالزایی یکهزار و ۵۰۳نفر، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از۱.۳۵ به ۱.۵۷ در قالب تسهیلات اعتباری ویژه، لایروبی و مرمت ۶۲۰ رشته قنات به طول ۶۶ کیلومترو ساخت ۴۵ باب استخر تنظیمی و ۱۲۲کیلومتر کانال انتقال آب را بخش دیگری از آثار این طرح ها بود.
این مسئول، ارتقاء ضریب امنیت غذایی با افزایش ۴۴ هزار تنی در تولید محصولات دام و طیور، معرفی ارقام جدید گندم با نامهای نارین و افق، و معرفی رقم جدید جو به نام نیک (مقاوم به شرایط شوری) و اشتغال یک هزار و ۹۱۴نفر در طرح های عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی را از دیگر آثارمثبت اجرای این طرح ها عنوان کرد.
سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که ۵۳۰ هزار تن زراعی و مابقی باغی و گلخانه ای است.
۱۱۸هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که ۳۸درصد به محصولات زراعی و مابقی به محصولات باغی مربوط است.
این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..