۱۶۰ مقاله به نخستین همایش گردشگری در یزد ارسال شد

no-thumbs

عضو دبیرخانه نخستین همایش ملی گردشگری در یزد گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال مقاله ها به دبیرخانه این همایش حدود 160 مقاله واصل و برای داوران ارسال شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی بهجتی اردکانی  افزود: از این تعداد تاکنون ۸۴ مقاله داوری و ۶۳ مقاله پذیرفته شده که ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی، ۱۰ مقاله به صورت پوستر، ۱۱ مقاله به صورت چاپ در کتابچه همایش و یک مقاله به صورت گزارش علمی در همایش ارایه می شود.
وی با بیان اینکه ۲۳ مقاله هم برای اصلاح ارجاع شده است اضافه کرد: سایر مقاله ها در حال داوری است و نتایج آن تا ۲۰ بهمن ماه اعلام می شود.
نخستین همایش ملی گردشگری با موضوع مدیریت فرصت ها و جاذبه ها روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری در یزد برگزار می شود.
محورهای این همایش شامل گردشگری پایدار، درمانی و سلامت، بازاریابی و برندینگ گردشگری، مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی در گردشگری، گردشگری دینی و معنوی، گردشگری خاص، جایگاه منابع انسانی در گردشگری، کاربرد فناوری های نوین در گردشگری، آثار باستانی، میراث فرهنگی و گردشگری و یزد شناسی و گردشگری است.
دبیرخانه همایش در دانشگاه پیام نور استان یزد است و علاقه مندان می توانند اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش را از سایت اینترنتی همایش به آدرس http://conference.pnu.ac.ir/yazd-tcopnu95 و یا تلفن ۰۳۵۳۸۲۵۰۷۲۶ دریافت کنند.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری در ایران مطرح هستند.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی با مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و پنج هزار هکتار مساحت حریم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..