صدور پروانه استاندارد برای ۲۴۲ واحد تولیدی جدید دریزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل استاندارد استان یزد از از صدور پروانه کاربرد علاکت استاندارد برای ۲۴۲ واحد تولیدی جدید و تمدید پروانه یک‌هزار و ۱۸۸۸ واحد استان طی سه سال اخیر خبر داد.«محمد حسین ماجدی اردکانی» خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین از واحدهای تولیدی فعال حدود هفت هزار و ۷۰۰ نمونه برداشت و مورد آزمون قرار گرفته است.

وی با بیان این که طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) در کل کشور به صورت هماهنگ و منسجم اجرا می‌شود، عنوان کرد: براساس برنامه‌های مصوب، موفق به ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالاها در سطح استان شده‌ایم.

مدیر کل استاندارد استان با اشاره به انجام حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری و آزمون آنها، ابراز کرد: مراکزی که به توزیع کالای غیراستاندارد مبادرت می‌کنند، ضمن جمع‌آوری و معدوم‌سازی این کالاها، به مراجع قضایی برای رسیدگی به پرونده تخلف ارجاع می‌شوند.

ماجدی اردکانی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های که با اتاق اصناف استان شده است، وضعیت کیفی کالاهای عرضه شده در سطح بازار استان به طور چشمگیری بهبود یافته است.

وی در بخشی از گزارش خود گفت: با توجه به این که صنعت طلا در استان یزد یک صنعت کم آب خواه مادر با قدمت حدود ۴۰۰ ساله است، این هنرصنعت مورد توجه و حمایت استاندارد قرار گرفته و در این راستا تعداد ۷۳۶ نمونه از سطح بازار جمع‌آوری و مورد آزمون قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تدین و تخصص زرگران یزدی، وضعیت این صنعت در استان بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان در پایان نیز از مهم‌ترین دستاوردهای دیگر این اداره کل، راه‌اندازی نمایندگی میبد، تکمیل آزمایشگاه مرجع کاشی و سرامیک، اخذ مجوز کارگروه تعیین ماهیت فراورده‌های نفتی، ایجاد سه دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، اتحادیه صنف طلا سازان و طلافروشان یزد و دریافت لوح تقدیر در جشنواره شهید رجایی را برشمرد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..