هشدار یک مقام انتظامی:

اختصاص بیش از ۹۰ درصد تصادفات یزد به موتورسواران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با اشاره به ضرورت استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، گفت: موتورسواران بیش از 90درصد تصادفات استان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ منصور جمشیدی درمراسم توزیع رایگان کلاه ایمنی بین موتورسواران یزدی با بیان این‌که حراست از جان راکبین موتور یکی از دغدغه‌های جدی پلیس راهنمایی و رانندگی یزد است، اظهار کرد: تصادف موتورسیکلت بیشترین آمارتصادفات دراستان یزد را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد ثبت شده مربوط به موتورسواران است، گفت: تصادف موتورسیکلت با موتورسیکلت، موتورسوار با عابر، موتور با خودرو و یا واژگون شدن موتورسیکلت از جمله انواع تصادفات در یزد است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد استفاده از کلاه ایمنی را ضروری دانست و بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد علت فوتی تصادفات در درون شهرهای استان یزد به دلیل ضربه به سر و ضربه مغذی انجام می‌شود.

جمشیدی بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: رانندگی درست و صحیح با استفاده از ابزارهای ایمنی، مهمترین عامل کاهش تصادفات و حوادث راهنمایی و رانندگی است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده و شاهد هستیم که تصادفات زیادی در شهر یزد رخ می‌دهد که در شمار قابل توجهی از آنها، جان افراد گرفته می شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..