یک مقام مسئول تایید کرد:

طرح ناموفق تولید مرغ سایز در یزد

مدیر تعاون روستایی استان یزد از اجرای ناموفق طرح تولید سایز در استان یزد خبر داد و گفت: مرغ‌هایی که روانه بازار می‌شود همچنان بالای دو کیلو است.

به گزارش یزدی نیوزعلی جهازی  با اشاره به اینکه وزن مرغ استاندارد برای مصارف خانگی یک کیلو و ۴۰۰ تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم است، اظهار داشت: مرغ‌هایی که اکنون روانه بازار می‌شود بالای دو کیلو است.

وی عنوان کرد: در مقطعی تلاش شد با همکاری اتحادیه مرغداران استان یزد، طرح تولید مرغ سایز در استان اجرا شود اما به دلیل همکاری و همراهی نکردن مرغداران و برخی دست‌اندرکاران امر، این طرح ناموفق بود.

جهازی بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح در درازمدت به نفع مرغداران است و مردم نیز مرغ سالمتری مصرف می‌کنند، یک بار دیگر این طرح توسط یک تعاونی با حضور جوانان تحصیلکرده رشته‌های مرتبط اجرا می شود.

وی افزود: این تعاونی در تلاش است تا مرغ سبز، سایز و بدون آنتی بیوتیک را روانه بازار کند و اکنون اقدامات لازم برای ثبت این تعاونی در دست اجرا است.

مدیر تعاون روستایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات خیارسبز گلخانه ای یزد به خارج از استان و خارج از کشور بیان کرد: صادرات این محصول به دست یک گروه خاص است و به جز آنها تاکنون کسی به بازار ورود پیدا نکرده به همین دلیل در مواقعی از سال شاهد متضرر شدن کشاورزان یا عرضه این محصول در بازار داخل استان با قیمت بالا هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اختلاف زیاد قیمت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره عنوان کرد: دلایل متعددی در این امر دخیل است اما مهمترین آنها حضور و فعالیت دلالان و دست به دست شدن زیاد محصول همچنین ضایعات بالای محصولات کشاورزی است.

جهازی تصریح کرد: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی به ویژه سیفی‌جات تبدیل به ضایعات می شود و این امر سبب می شود عرضه کننده محصول را ارزان‌تر از کشاورز خریداری کرده و گرانتر به مصرف کننده بفروشد.

وی عنوان کرد: بسته بندی محصول در مزرعه می تواند تا حد زیادی از ضایعات سیفی‌جات در استان جلوگیری کند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..