۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در یزد افتتاح می‌شود

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح و بهره‌برداری 15 اقامتگاه بوم‌گردی در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی اظهار داشت: میراث فرهنگی استان یزد نیز سهمی از ۴۱۸ پروژه قابل بهره‌برداری استان یزد در ایام‌الله دهه فجر دارد که افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق مختلف استان یزد از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ایام‌الله دهه فجر در مجموع شامل ۲۲ طرح است که تلاش شده همه مناطق استان از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

دانش یزدی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این طرح‌ها عنوان کرد: برای بهره‌برداری از طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی یادآور شد: اصلی‌ترین طرح‌های دهه فجر حوزه میراث فرهنگی شامل ۱۵ واحد بوم‌گردی است که در شهرهای یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز، اشکذر، تفت و خاتم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان یزد در راستای پایداری صنعت گردشگری راه‌اندازی شده که با راه‌اندازی واحدهای جدید آمار واحدها‌های بوم‌گردی به حدود ۱۲۰ مورد می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بقیه طرح‌ها را شامل دو مجموعه پذیرایی بین‌راهی، دو هتل رستوران و سه طرح در حوزه صنایع دستی اعلام کرد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..