مدیرکل ارشاد یزد:

هفته موسیقی برنامه رسمی ارشاد یزد نیست!

مدیرکل ارشاد یزددر پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد علت عدم اطلاع رسانی در مورد برنامه های هفته موسیقی اظهار داشت: این برنامه جزو برنامه های رسمی اداره ارشاد و آموزشگاه‌های موسیقی نیست و در واقع توسط موسسات هنری اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز، علی غیاثی ندوشن  در نشستی خبری با اشاره به دو رویداد مهمی که در ایام دهه فجر در استان یزد در حوزه فرهنگ و هنر رقم می‌خورد، اظهار داشت: برگزاری هفته قرآن و عترت همچنین اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در یزد، رویدادهای مهم فرهنگی است که در ایام دهه فجر در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت در همه استان‌های کشور برگزار شده است، در ۲۸ رشته هنری و ادبی برنامه‌هایی در قالب نمایشگاه، جشنواره، همایش و … با محوریت قرآن و عترت برگزار شده است.

غیاثی ندوشن عنوان کرد: دبیرخانه این برنامه غیرمتمرکز است و همه شهرستان‌های استان در بخشی از کار سهیم هستند و با توجه به توانمندی‌های هنرمندان هر شهرستان، بخشی از کار و رشته های هنری و ادبی به یک شهرستان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه مکتوب نیز توسط کانون مساجد استان یزد برگزار می‌شود، عنوان کرد: بخشی نیز با عنوان تدرسی مکتب‌خانه ای در زارچ در حال اجرا است.

مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به رشته‌های مختلفی که در این برنامه مدنظر قرار گرفته است، گفت: فیلم کوتاه، طراحی پوستر، گرافیک، عکاسی، تدریس مکتب‌خانه ای، پژوهش‌های قرآنی، صنایع دستی، رسانه‌های مکتوب، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، آوا و نغمات آسمانی، فیلم کوتاه و …. از جمله مواردی است که در برنامه های هفته قرآن و عترت به آن پرداخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اکران برخی فیلم های جشنواره فیلم فجر در یزد اظهار داشت: از ۱۴ بهمن ماه تا ۲۱ بهمن ماه، ۱۶ فلیم در یزد اکران می شود.

غیاثی ندوشن عنوان کرد: این فیلم‌ها در مجتمع سینمایی تک هر روز در چهار سانس اکران می شود که هر دو سانس به یک فیلم اختصاص دارد و در واقع هر روز دو فیلم در سالن‌های این سینما اکران خواهد شد.

وی از نمایش فیلم یکی از هنرمندان ساکن یزد به عنوان «مادری» خبر داد و اظهار داشت: این فیلم تنها فیلمی است که از استان‌ها در جشنواره فیلم فجر امسال راه یافته و رقیه توکلی، هنرمند یزدی برای هنرمندان استان یزد افتخارآفرینی کرده و امیدواریم شاهد درخشش این فیلم در اختتامیه جشنواره فیلم فجر باشیم.

غیاثی ندوشن در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد علت عدم اطلاع رسانی در مورد برنامه های هفته موسیقی اظهار داشت: این برنامه جزو برنامه های رسمی اداره ارشاد و آموزشگاه‌های موسیقی نیست و در واقع توسط موسسات هنری اجرا می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..