طی سه سال اخیر:

اجرای ۴۵۰۰ پروژه روستایی در استان یزد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری یزد با اشاره به خدمات عمرانی دولت یازدهم در این استان گفت: درسه گذشته چهارهزار و 500پروژه بوسیله دهیاری ها اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد یارمند  ارزش ریالی این پروژه ها را که بیشتر مربوط به زیرساخت ها و طرح های بهسازی روستایی بوده ، یکهزارو۸۷۰میلیاردریال عنوان کرد .
وی بابیان اینکه رویکرد دولت یازدهم ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعت گردشگری در روستاها است افزود: همه روستاهای استان یزد بخصوص روستاهای ابرکوه که سابقه تاریخی دارند ، ظرفیت و پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری و بوم گردی دارند.
این مسئول بابیان اینکه تا سقف ۲۰ میلیارد ریال دراستای ایجاد اشتغال تسهیلات به روستائیان پرداخت می شود ادامه داد: متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات به بخشداری و دهیاری ها مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد اضافه کرد: هم اکنون در استان ۴۱ طرح اشتغالزایی روستایی مصوب شده که ۶ مورد آن مربوط به شهرستان ابرکوه است و در مجموع برای این طرحها ۴۷۰ میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده شده است .
یارمند بابیان اینکه امسال ۲۵میلیارد ریال اعتبار به دهیاریهای استان پرداخت شده است افزود: در استان یزد درمجموع ۳۵۳ دهیار فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید یکهزار و ۶۰۰تن قیر رایگان به ارزش اقتصادی ۱۵۰میلیارد ریال برای بهسازی روستاها و راه های روستایی در اختیار دهیاری ها، بنیاد مسکن قرار گرفته است.
یارمند ادامه داد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال بر اساس تفاهم نامه ای که بین نهاد ریاست جمهوری،استانداری ، بانک سینا و بنیاد مستضعفان مبادله شد به بحث اشتغال زایی روستایی اختصاص پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم۵۴ دستگاه خودرو خدماتی، عمرانی و آتش نشانی برای روستاهای استان تهیه شد و بین دهیاری های استان توزیع که دراین زمینه هفت دستگاه سهم ابرکوه شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..