توصیه استانداریزد به فرمانداران برای توسعه فرهنگی:

نقشه راه توسعه فرهنگی را جدی بگیرید

استاندار یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی شهر و روستا،‌گفت: فرمانداران اجرای نقشه راه توسعه فرهنگی و سلامت اجتماعی را در شهرستان‌ها و سطح محلات جدی بگیرند.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمحمد میرمحمدی» در سومین نشست ستاد انتخابات استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام الله دهۀ فجر اظهار کرد: این انقلاب و دهه فجر انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و باید هرچه بیشتر بتوانیم آرمانها و پیامهای عمیق انقلاب و آن شور و حال انقلابی مردم در سال ۵۷ را به نسل نوجوان و جوان انتقال دهیم.

وی افزود: در تبیین اهداف انقلاب در اکثر مواقع به مسائل عادی پرداخته‌ایم در صورتی‌که مطالب و موارد عمیق را در این ارتباط داریم و اگر این آرمانها به درستی برای نوجوانان و جوانان بیان شود، آنها را در رابطه با نظام و انقلاب اسلامی غیرتمند می کنیم؛ عشق و علاقه نسل جوان به انقلاب پایدار و ماندگار می شود و هیچ تزلزلی در آن به وجود نمی آید.

میرمحمدی افزود: رسالت رهبری انقلاب بر دوش حضرت امام خمینی(ره) بود و اکنون این هدایت را مقام معظم رهبری بر عهده دارند اما نگهداری و پاسداری از نظام و انقلاب بر عهده جوانان و مردم است و باید این احساس را در آنها تقویت کنیم.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: دهه فجر فرصتی است که دولتمردان می توانند خدمات و برنامه های دولت تدبیر و امید به مردم را ارائه دهند، ارتباط خود با مردم را نزدیک تر کنند و برای رفع مشکلات و مسائل آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: خدا را شاکریم که در دولت یازدهم فضای استان یک فضای همدلی و مردمی است، معاونان، مدیران کل استانداری و فرمانداران منشا خدمات و تلاشهای مؤثری برای خدمت به مردم هستند و چهره مردمی دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز در مجموعه مدیریت استان و بین مدیران دستگاههای اجرایی نیز هماهنگی خوبی وجود دارد و آن احساس مسئولیتی که مورد انتظار است در بین آنها مشاهده می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در برگزاری انتخابات اسفند ماه سال گذشته تجربیات موفق و بسیار ارزشمندی را به دست آوردیم.

میرمحمدی افزود: نقطه قوت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امانت‌داری رای مردم بود و اینکه همه ما به عنوان مسئولان برگزاری انتخابات نشان دادیم که امین مردم هستیم و نتیجه این مهم جلب اعتماد مردم و مشارکت و حضور حداکثری آنها در انتخابات بود.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به مسئولان خود اعتماد داشته باشند در تمام موارد خواسته شده همراه ما هستند که تاکنون هم همین طور بوده است و بنابراین مواضع، عملکرد و رفتار ما باید به گونه ای باشد که کوچک‌ترین خدشه ای به اعتماد مردم وارد نشود.

استاندار با بیان این‌که مسئولان باید سعۀ صدر خود را افزایش دهند، گفت: اگر برخی موارد را حتی برای تقابل و تخریب شما مطرح کردند باید راحت پذیرا باشید و به هیچ وجه به فکر مقابله نباشید بلکه در اصلاح امور و بهبود شرایط عمل کنید تا آن افراد نیز احساس کنند که ما در برابرشان از کوچک ترین وظیفه خود در خدمت به مردم خارج نخواهیم شد.

میرمحمدی برگزاری نشست های هم اندیشی و هم‌فکری با اقشار و گروه‌های گوناگون مردم را در مشارکت آنها بسیار کارساز دانست و خاطرنشان کرد: همواره یکی از برنامه های مهم ما برگزاری نشست های هم‌اندیشی با سازمانهای مردم نهاد، تشکلها، احزاب، فرهنگیان، دانشگاهیان، دانش آموزان، اصناف، معتمدین، هنرمندان، صنعتگران، ورزشکاران، خبرنگاران، کشاورزان و نخبگان استان بوده است و در این رابطه به نتایج بسیار خوبی نیز دست یافته ایم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین هدف ما در انتخابات سال آینده باید افزایش مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی سالم باشد، گفت: هر چه ما بیشتر مردم را نسبت به نقش خود آشنا کنیم، بهتر است و مردم ایران  اسلامی نیز نشان داده‌اند هر وقت که مشارکتشان بالا بوده زیباترین انتخابها را رقم زده اند و به بهترین نحو ممکن در سرنوشت خود سهیم شده اند.

استاندار یزد افزود: این مشارکت بالا به نفع نظام، انقلاب، کشور و مردم است و در سایه این حضور حداکثری امنیت و آرامش بیشتری خواهیم داشت.

میرمحمدی بیان کرد: نباید در انتخاباتی که مسئول برگزاری آن هستیم، کوچکترین جانبداری یا شائبه آن مشاهده شود که خوشبختانه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز کمترین موضع گیری خارج از قوانین، مقررات و ضوابط انتخابات گزارش و مشاهده نشد و همه باید اعتقاد و باور داشته باشیم؛ هرکسی که پیروز انتخابات شد منتخب مردم است.

استاندار یزد در مورد تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات نیز یادآور شد: باید در انتخابها به گونه‌ای عمل شود که کسی احساس نکند که افراد این هیئت اجرایی وابسته به فلان یا بهمان رویه ای هستند و باید افراد مؤمن، متعهد، معتقد، قابل اعتماد و امانت دار انتخاب شوند، خط‌کشی ها را کمتر کنیم و یکپارچگی را ملاک قرار دهیم و در این صورت نتیجه بهتری خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان از فرمانداران استان خواست اجرای نقشه راه توسعه فرهنگی و سلامت اجتماعی را در شهرستان‌ها و سطح محلات جدی بگیرند و کانون های فرهنگی را با افرادی متشکل از معتمدین محلی تشکیل دهند که این کانون‌ها می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حوزه های دیگر بسیار نقش آفرین باشند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..